Vážený pane starosto, vážení páni radní.
Při minulých zastupitelstvech byly vysloveny některé otázky, které jsou podle mého názoru součástí správy města a jejich vyřešení je ve vaší kompetenci . Obracím se na vás proto s žádostí o jejich projednání na nejbližší radě.
1/ Dne 11.5. se obrátila paní Gardavská z lokality Pod Bukovkou dopisem na pana starostu s žádostí o pomoc při řešení bezpečného pohybu chodců a vjezdu a výjezdu vozidel v území, kde trvale bydlí občané Dobřichovic a kterým prochází komunikace spojující Dobřichovice s Černošicemi. Na minulém zastupitelstvu byla připomenuta žádost o projednání v radě. Věřím, že najdete způsob, jak oslovit majitele komunikace i dopravní policii, a že na konci řešení bude výsledek, který přispěje k bezpečnosti občanů, kteří zde bydlí a kteří ,ať už pěšky nebo na kole, se mohou přemístit ze svých domů do Dobřichovic a zpět bez obavy o své zdraví.
dopis manželů Gardavských:
Vážený pane,
na základě našeho setkání si dovoluji Vám napsat. Jsme již dlouholetí občané Dobřichovic, ulice Pražská 823. Dlouhá léta máme problém s dopravou nebo lépe řečeno s rychlostí v Pražské ulici. Kolem nás je již postaveno mnoho domů a my si myslíme, že bychom mohli požádat o posunutí hranice obce až k prvnímu domu pod sjezdem z Vráže, tím by 50km bylo automaticky v obci. Nebo jakékoliv jiné řešní, které sníží rychlost v této oblast (např. CHODCI VE VOZOVCE nebo plnou čáru). Řidiči jsou zde velmi bezohlední. Loni naboural nepozorný řidič dceru při odbočování domů, měla blinkr, že odbočuje vlevo a nic to nebylo platné. Následkem bylo rozbité auto a úraz krční páteře. Celou školní docházku obou dětí jsem řešila dovozem a odvozem do školy. Poslat děti samotné bylo a je naprosto nemožné. Jít pěšky po Pražké ulici je velmi nebezpečné a člověk stárne.
Velmi Vám děkuji za Váš zájem pomoci problém vyřešit.
V Dobřicovicích 11.5.2015 Anna a Bohumil Gardavský, Pražská 823, 252 29 Dobřichovice
2/ Bezpečnost chodců ve Strmé ulici je rovněž neustále připomínána. Jedním z částečných řešení je podle mého názoru i vymezení pruhu pro chodce bez použití chodníku, ale s optickou předností chodců. Přikládám obrázky, které dokládají, jak takovou situaci řeší v jiných evropských městech s úzkými ulicemi, aniž by přitom vynakládali mimořádné finanční částky na realizaci chodníků. Jistěže je zapotřebí konzultaci s dopravní policií, ale není li jiné vhodnější řešení, je tu aspoň idea.
3/ Komfortní pohyb chodců po Dobřichovicích ruší louže v nejfrekventovanějších ulicích, a to v Palackého a Tyršově ulici. Přikládám názor p.Šercla, jak je snadné tento problém vyřešit opět bez velkých nákladů. Snad to není špatně, když to nic nestojí a nepotřebujeme na to evropské fondy.
dopis Davida Šercla:
Dobrý večer,
posílám Vám podnět k jednání ohledně dotace ROP na komunikace (podle zápisu projednáván na 9. zasedání rady). Je-li možnost čerpat finance na opravy a úpravy komunikací, přimlouval bych se za (vy)řešení často kritizovaných problémů s kalužemi v ulicích Palackého a Tyršova.Naprosto nepochybuji o nutnosti zlepšit stav Anglické ulice, zejména v okolí křižovatky se Zelenou, kde je vozovka propadlá a vznikají nikoliv kaluže, ale přímo moře stojící vody, která nemá kam odtéct.Nevím, jaký je obsah projektu na úpravu Anglické ulice, nicméně měly-li by zde vznikat nějaké monstróznosti typu oblázkových chodníků a křišťálových obrubníků, jednalo by se o mrhání penězi na ne o zcela nutné akce.Problém s kalužemi v Palackého a Tyršově je dlouhodobě znám a vedení obce je dlouhodobě kritizováno za neřešení situace.
Pro jistotu malé subjektivní shrnutí:
Palackého ulice:
Problém se týká prakticky celé ulice od kruhového objezdu k náměstí. Vozovka byla při hromadné pokládce inženýrských sítí (r.2000?) špatně vyspádována, takže se po okrajích vytváří široké a dlouhé louže, které nemohou odtékat do (většinou beztak ucpaných) kanalizačních vpustí. Projíždějící vozidla pak bahnitou vodou ostřikují nejen stavby (až do výšky přes dva metry!!) ale hlavně chodce, v jejichž zájmu jsou zejména v Palackého ulici v budoucnu značně porušována vlastnická práva majitelů nemovitostí.Bývalé vedení města (ač to rádo zpochybňuje) bylo mnohokrát s touto situací konfrontováno (stížnosti, fotodokumentace, dokonce znalecký posudek, který nechal v minulosti vypracovat p. Kecek), avšak bez zásadních změn vedoucích ke zlepšení. S každým deštěm tak dochází k ohrožování chodců v jedné z nejvíc frekventovaných ulic i k poškozování fasád či celých částí staveb. Dříve či později přijde chvíle, kdy chodci či majitelé budov budou vymáhat odškodnění.
Tyršova ulice:
Nejhorší stav je mezi nádražím a křižovatkou se Svážnou (či Všenorskou) ulicí v obou směrech.Prakticky stejná situace, kanalizační vpusti jsou na nesmyslných (vyvýšených) místech, nebo trvale ucpány. Špatné spádování a nefunkčnost odtoku způsobuje hluboké louže zasahující až do poloviny vozovky, rozstříknutí projíždějícím vozidlem je nevyhnutelné na obou stranách. Situace je kritizována prakticky od pokládky současného povrchu, týká se stovek chodců denně.V obou zmíněných lokalitách je podle mě prakticky jediné funkční řešení v podobě vyfrézování pruhu cca 50cm podél obrubníku s novým lepším vyspádováním a osazení podélnými žlaby v celé kritické délce. O pravidelné (více jak 2x za rok) údržbě se snad zmiňovat nemusím.Jsem přesvědčen, že investice do takových úprav nemusí nutně představovat závratné částky a s trochou úředního umění by realizace mohla mít slušnou podporu. Potíž možná nastane na straně bývalého vedení města, protože NĚKDO musel technicky nevyhovující stavby převzít a schválením oprav by mohlo dojít k přiznání pochybení. Pak je zde možná i nechuť investovat do úprav v Palackého ulici – díky odhlasované “vizi” o ustupování staveb a álejím.
Zdraví David Šercl.
4/ Mezi rovněž komfortní cestování- tentokrát automobilistů- patří kruhové objezdy. Dříve jsme měli křižovatky s nerozlišenou předností v jízdě, později se zavedly plynulejší kruháče. Karlická křižovatka /Pražská,Vítova Karlická/ se stává stále frekventovanější, a s novými byty, které vznikly ve statku bude situace horší a bude třeba hledat řešení. Opět bez zbytečných nákladů lze na silnici ve spolupráci s dopravní policií vyměřit správné umístění dopravního značení tak, aby se i zde na křižovatce dalo pohodlně projíždět. Důkazem, že to u nás jde jsou příklady z Pardubic i z „Evropy“ . Tak si lze i vybrat. Není třeba prostavět statisíce, když jsou na dosah i úsporná a hlavně rychlá řešení.
Děkuji ještě jednou
Tomáš Koutník
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.