(konaného dne 16. června 2015 od 19,00 hod. v sále MUDr. F. Fürsta v ul. 5. května č. 3)
Zasedání se zúčastnilo 12 členů městského zastupitelstva dle prezenční listiny.
Zapisovatelkou byla určena Denisa Solničková.
Navrhovateli usnesení byli zvoleni Ing. Havlík a PhDr. Růžek.
Ověřovateli zápisu byli zvoleni Ing. Kaplan a Ing. arch. Kándl.
Dále bylo přítomno cca 25 občanů.
Navržený program:
Prostor pro dotazy a náměty občanů
- Schválení účetní závěrky města Dobřichovice za rok 2014
- Informace o stavu projektu: „Přístavba jedné třídy Mateřské školy, úprava školní jídelny, oprava fasády a okolí"
- Informace o jednání se zájemci o odkup pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“
- Jednorázový příspěvek města na provozní náklady střediska volného času Dobřichovický domek
- Schválení dodatku č. 1 ke smlouvě o překlenovacím úvěru na akci „Rekonstrukce komunikací pro další hospodářský rozvoj města Dobřichovice“
- Prodej části pozemku č. parc. 679/5
- Směna pozemků u pneuservisu u lávky
- Vodovod a kanalizace v Luhu
- Náměty na název ulice
Zastupitelstvo schvaluje navržený program všemi 9 hlasy přítomných zastupitelů (bez Ing. Pánka, MgA. Neuberta, Mgr. Millerové, Ing. Ježka, Ing. Klimkové a Ing. Ksandra)
Prostor pro dotazy a náměty občanů
Starosta zahajuje na začátek zasedání prostor pro dotazy a náměty občanů v délce 20 minut.
Ing. arch. Mejsnarová se dotazuje na povolování hudební produkce u Jezu, starosta se vyjadřuje, že samozřejmě musí respektovat noční klid, bude na ně v tomto smyslu apelovat, aby též uveřejnili dopředu harmonogram jednotlivých akcí.
Paní Soukupová se dotazuje na záměr se stromořadím topolů za skládkou podél cyklostezky, zda na ně bude vydán dendrologický posudek, uvádí, že stromy jsou zdravé a není dobré je kácet. Starosta uvádí, že se stromořadí bude postupně obměňovat.
MgA. Koutník se dotazuje na zajištění bezpečnosti lokality Pod Bukovkou, o kterou žádala paní Gardavská (omezení rychlosti na Pražské ulici na 50 km/h až ke sjezdu na Vráž), k tomu starosta uvádí, že zatím rada tuto záležitost neřešila, komunikace je však kraje, ne města.
M. Janoušová se dotazuje, zda je v rozpočtu počítáno s opravou Palackého ulice, starosta konstatuje, že se bude jednat pouze o pravidelnou údržbu komunikace. Ing. arch. Tunková se dotazuje na dotace na komunikace, v této ulici není řešena problematika dešťové vody, k tomu starosta uvádí, že dotace byla podána na ulici Anglickou, na níž byl zpracován projekta muselo se v této věci jednat velmi rychle.
1. Schválení účetní závěrky města Dobřichovice za rok 2014
Během začátku projednávání tohoto bodu přišel místostarosta Ing. Pánek. Starosta uvádí, že povinnost schválení účetní závěrky pro obce nově vyplývá z vyhlášky č. 220/2013 Sb. o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek. Závěrka se musí schvalovat zpětně za rok 2014. Schvalovanou účetní závěrkou je závěrka sestavená k rozvahovému dni a předkládá se zastupitelstvu ke schválení v následující struktuře: a) zpráva auditora o ověření účetní závěrky, případně další informace a zprávy vypracované auditorem, b) schvalovaná účetní závěrka a c) inventarizační zpráva.
Samotná účetní závěrka obsahuje výkaz Fin 2-12M, rozvahu, výkaz zisků a ztrát (výsledovku). Obce a města účtují podle zvláštních předpisů a výsledek hospodaření sestavují na základě příjmů a výdajů určitých aktivit (např. hospodaření s byty, nebytovými prostory, nájem za infrastrukturu ČOV, hospodaření lesa, osvětová beseda apod.)
Ing. Havlík doplňuje, že položku stavu majetku zvyšuje účetní software a územní plán z roku 2006. Ing. arch. Tunková žádá, aby finanční výbor rozklíčoval kulturní akce, dále se dotazuje, kolik dostalo město na Královský průvod a kolik stála jeho organizace. Starosta uvádí, že rozpočet Královského průvodu byl cca 400 tis. Kč a pokud dostane město na tuto akci dotaci, budou její náklady zcela pokryty. Příjmy průvodu jsou cca 200 tis. Kč, město získalo grant od Mikroregionu Dolní Berounka, příspěvky od okolních obcí, sponzorské dary a dvě dotace čekají na vyřízení.
Usnesení: „Zastupitelstvo projednalo návrh účetní závěrky města Dobřichovice za rok 2014. Zastupitelstvo města Dobřichovice nezjistilo, že by účetní závěrka neposkytla v rozsahu předložených podkladů v souladu s §4 vyhlášky č. 220/2013 věrný a poctivý obraz předmětu účetnictví a finanční situace účetní jednotky.
Pro je všech 10 přítomných zastupitelů.
2. Informace o stavu projektu: „Přístavba jedné třídy Mateřské školy, úprava školní jídelny, oprava fasády a okolí"
Během projednávání tohoto bodu se dostavil MgA. Neubert a Mgr. Millerová.
Starosta konstatuje, že v den zasedání zastupitelstva proběhlo výběrové řízení - otevírání obálek, k tomu se vyjadřuje místostarosta Ing. Pánek, že vloni byla zrealizována nástavba MŠ, tj. hrubá stavba dvou tříd, jedna třída je již v provozu od ledna 2015, druhá ve stadiu hrubé stavby, nyní je třeba zvýšit kapacitu jídelny na 160 obědů, aby se mohla druhá třída otevřít. Nabídku podaly dvě firmy, byla vybrána firma Fastav Bau na základě nižší cenové nabídky a to ve výši 4,9 mil. Kč. Tato cena zahrnuje dostavbu druhé třídy (podlahy, osvětlení, soc. zařízení, kompletní přestavbu školní kuchyně - je vybavena novým zařízením, ale nemusí se bourat - oprava celé fasády v přízemí, úprava okolí MŠ). Nyní již od stavby nelze upustit, neboť jsou děti do této třídy přijaty, je však možné snížit rozsah zakázky, např. neudělat fasádu, úpravu okolí. V rozpočtu města jsou vyčleněny 2 mil. Kč, je třeba investovat cca 3,6 mil. Kč. Ing. Abel se dotazuje na kontrolní rozpočet, k tomu Ing. Pánek uvádí, že nebyl požadován kontrolní oceněný výkaz výměr, protože výběrové řízení bylo spuštěno 30.5. a 1.6. byla dodána dokumentace, je možné udělat kontrolní rozpočet před URS ceník. Ing. Havlík konstatuje, že cílem je stavbu dodělat, navrhuje svěřit radě odpovědnosti a změnit rozpočet. Ing. Bezděk konstatuje, že 1,3 mil. Kč není tak fatální rozdíl z hlediska rozpočtu roku 2015, navrhuje tento rok postavit vše a část úhrady nákladů po dohodě doplatit příští rok. Starosta konstatuje, že je možná rezerva, I. etapa stála míň než je v rozpočtu.
Usnesení: Bere na vědomí informaci místostarosty o výběrovém řízení na stavbu: „Přístavba jedné třídy Mateřské školy, úprava školní jídelny, oprava fasády a okolí" s tím, že souhlasí, že dojde k dostavbě třídy a školní kuchyně tak, aby od září 2015 mohla být nová třída v provozu. Vzhledem k výsledku výběrového řízení (4,9 mil. Kč včetně všech dokončovacích prací – maximalistická varianta) a tím vyšší ceně oproti rozpočtu města zastupitelstvo ukládá radě zvážit možné úspory nerealizováním některých prací a příštímu zastupitelstvu předložit způsob financování, případně návrh změny rozpočtu nebo jeho restrukturalizace (včetně možnosti dodavatelské úvěru splatného v příštím roce).
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
3. Informace o jednání se zájemci o odkup pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“
Starosta konstatuje, že došlo k jednání přes realitní kancelář REMAX se zájemci o odkup pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“. Našel se zájemce o odkup dvou pozemků najednou, o jeden, který nemá územní rozhodnutí a dále pro ten největší s možností vybudování podzemních garáží. Na něj se již nevztahuje ochranné pásmo lesa. Starosta navrhuje termín 2.9.2015 do 11 h, do kterého mohou zájemci o odkup pozemku předložit městu své nabídky. Další termín zastupitelstva bude 8.9.2015.
Usnesení: Bere na vědomí informaci starosty o jednání se zájemci o odkup pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“. Schvaluje termín 2.9.2015 do 11 h, do kterého mohou zájemci o odkup pozemku předložit městu své nabídky.
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
4. Jednorázový příspěvek města na provozní náklady střediska volného času Dobřichovický domek
Starosta konstatuje, že se na město se obrátily Dr. Radka Alexy a Mgr. Renáta Bartoníčková se žádostí o příspěvek na uhrazení provozních nákladů, spojených se zahájením provozu střediska volného času Dobřichovický domek. Toto zařízení je od 4.5.2015 zapsáno v rejstříku MŠMT jako školské zařízení Středisko volného času se zahájením činnosti od 1. 9. 2015. Od tohoto data bude čerpat příspěvek od státu na zaměstnance. Na město se obrátilo se žádostí o poskytnutí jednorázové dotace pro překlenutí letního období a doplacení provozních nákladů v prvním roce činnosti. Tyto náklady jsou vyčísleny na 154 800,- Kč a podrobněji rozepsány v samotné žádosti, která je přílohou podkladů pro zastupitelstvo. Vzhledem k tomu, že tento příspěvek není v rozpočtu na letošní rok, jeho případné schválení musí projednat zastupitelstvo.
Starosta dává slovo paní Bartoníčkové a paní Alexy, které hovoří o vzniku DODa, upřesňují, že žádají o jednorázový příspěvek ne na uhrazení provozních nákladů, spojených se zahájením provozu střediska volného času, ale na letní provoz, neboť nejsou schopni ještě tento první rok pokrýt provozní náklady v letním období. DODO nyní mělo na začátku 2. pololetí 300 klientů za týden, proto zažádali o akreditaci a od 1.9. bylo jejich žádosti vyhověno, jsou však školské zařízení soukromého charakteru, což je nevýhodné kvůli dotacím. Infocentrum, které je umístěno ve stejném objektu funguje od DODa odděleně. Starosta hovoří o grantech, které DODO obdrželo od města pouze na konkrétní projekty. Paní Alexy uvádí, že objekt, ve kterém DODO sídlí, patří panu Červenkovi, kterému platí 25 200,-Kč za měsíc nájemné, nákup vybavení uhradila sama spolu s paní Bartoníčkovou. Zastupitelé navrhují podpořit toto nové školské zařízení. Mgr. Millerová se dotazuje, zda budou nyní ceny v tomto zařízení nižší. Mgr. Bartoníčková uvádí, že DODO není organizace zřízená státem nebo městem, a nemá tudíž příliš prostoru pro snižování cen.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje poskytnutí jednorázového finančního příspěvku ve výši 154 800,- Kč středisku volného času Dobřichovický domek.
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
5. Schválení dodatku č. 1 ke smlouvě o překlenovacím úvěru na akci „Rekonstrukce komunikací pro další hospodářský rozvoj města Dobřichovice“
Starosta konstatuje, že se jedná o smlouvu o překlenovacím úvěru na rekonstrukci komunikací Jugoslávská, Všenorská, U Rokle a Randova. Rekonstrukce těchto komunikací měla být z větší části financována z prostředků dotace ROPu, kdy předpokládaný příspěvek z dotace činil 8,5 mil Kč. Kvůli výkladu metodiky, uplatňovanému úředníky ROPu, však bohužel nedošlo k proplacení dotace v plné výši, bylo proplaceno pouze něco přes 5 mil. Kč. Dle rozhodnutí úředníků ROPu nebyly uznány jakékoli změny v projektu, tedy vícepráce ani méněpráce. Hlavní takovouto položkou byly změny v ulici Randova, kde bylo při provádění zemních prací zjištěno, že v některých úsecích ulice není původní kufr komunikace dostatečně dimenzovaný v celé šíři komunikace a její těleso muselo být rozšířeno (tedy vznikly vícepráce). Aby město na tyto nepředvídané vícepráce ušetřilo prostředky, přistoupilo po konzultaci s projektantem, k výměně původně navržených žulových obrubníků za levnější betonové (tedy vznikly méněpráce, resp. úspora). Ve výsledku však byly z uznatelných výdajů, dle nové metodiky ROPu, odečteny jak uvedené vícepráce, tak méněpráce. U jiných projektů v minulosti přitom byly obdobné dílčí změny v projektu běžně uznávány a v plné výši propláceny. Z uvedených důvodů nemůže být z dotace uhrazena původně předpokládaná částka úvěru, ale částka nižší. Předmětem dodatku k úvěrové smlouvě je navýšení hodnoty měsíčních splátek úvěru, které musí město uhradit ze svých prostředků, a to z původních 64.500,-Kč na 123.000,-Kč, přičemž celý úvěr musí být doplacen do roku 2019. K dotazu Ing. arch. Tunkové starosta uvádí, že v rozpočtu je rezerva na nepředvídatelné výdaje. Ing. Bezděk a Mgr. Millerová navrhují pokusit se o odvolání, k tomu Ing. Pánek uvádí, že došlo k jednání i s ředitelem ROPu, který je pod kontrolou Ministerstva financí a tato jednání dopadla s negativním výsledkem. Pokud podá město odvolání, zdrží to proplacení dotace. S výkladem metodiky ROPu, který uplatňovaly projektové manažerky v tomto případě, se město dosud nesetkalo, je třeba si vzít do budoucna ponaučení, bohužel dotace jsou nenárokové a doklad o uznání nahlášené změny město nemá.
Usnesení: Zastupitelstvo po projednání schvaluje uzavření dodatku č. 1 ke smlouvě o úvěru č. 10019/15/LCD z 23.1.2015 s Českou spořitelnou, a.s. – navýšení měsíčních splátek úvěru na krytí zvýšeného výdaje města na spolufinancování rekonstrukce komunikací.
Pro je 10 přítomných zastupitelů, 2 se zdrželi hlasování (Mgr. Millerová, Ing. arch. Tunková).
6. Prodej části pozemku č. parc. 679/5
Starosta uvádí, že na minulém zasedání byl schválen záměr prodeje malé části pozemku č. 679/5 – část ulice 5. května před bytovkami čp. 616 a čp. 617 (u plynu) za min. cenu 500,- Kč za 1m2. Na zveřejnění záměru reagovalo pouze Společenství vlastníků jednotek (10 fyzických osob) v uvedených domech, kteří nabízí částku 501,- Kč/m2, protože si chtějí oplotit zahradu kolem svých domů. Ulici to nezúží, protože prodávaný díl leží až za živým plotem, který odděluje ulici od zahrady kolem domů. Nová hranice navazuje na uliční čáru celé ul. 5. května již od Fügnerovy ulice. MgA. Koutník se dotázal, proč pan Vyskočil kupoval pozemek v obdobné lokalitě za 1000,- Kč/m2. K tomu Ing. Pánek uvádí, že při koupi sousedního pozemku pan Smetana nabídl uvedenou cenu, kterou akceptoval též pan Vyskočil.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje prodej pozemku č. 679/35 o výměře 75 m2 za cenu 501,- Kč za 1 m2 vlastníkům, resp. spoluvlastníkům domů č.p. 616 a 617.
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
7. Směna pozemků u pneuservisu u lávky
Starosta uvádí, že v lednu 2015 schválilo zastupitelstvo záměr směny části pozemku č. 1944 ve vlastnictví pana Plzáka za část pozemku města č. 1943 v rámci úpravy Všenorské ulice a vstupu na lávku pro pěší. Předběžný geometrický plán počítal se směnou 15 m2 pozemku pana Plzáka za 26 m2 pozemku města s vyrovnáním rozdílu výměr v ceně 500 Kč za 1 m2. K záměru nepřišla žádná připomínka.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje směnu části pozemku č. 1944/2 (vlastník pan Plzák) za pozemek č. 1943/2 (vlastník město) dle GP č. 1743-21/2015 s vyrovnáním rozdílu výměr v ceně 500 Kč za 1 m2.
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
8. Vodovod a kanalizace v Luhu
Starosta konstatuje, že konce části ulic v Luhu jsou bez vodovodu a kanalizace, v ulici Drozdova chybí obě sítě v celé délce ulice. V Luhu nyní chybí cca 640 m vodovodu a 770 m kanalizace. Podobná situace v jiných částech města není, vodovod je prakticky ve všech částech města, kanalizace chybí např. v Tyršově ulici od podjezdu směrem do Letů pod lesem, dále u části chat mezi ulicemi Nová cesta a Pod Lomem. Navrhuje vyčlenit každoročně do rozpočtu určitou částku, která by se využila k zasíťování např. části dosud nezasíťovaných oblastí. Při výběru, kterou ulici opatřit vodovodem, resp. kanalizací dříve navrhuje vycházet z následujících kritérií: a) počet nově připojených trvale hlášených obyvatel v daném úseku, b) celkový počet připojených nemovitostí (včetně chat) v daném úseku. Nutnou podmínkou je to, aby stavba probíhala na pozemcích města. Princip financování navrhuje zachovat stávající, tedy ten, že vlastníci připojovaných nemovitostí se na financování stavby budou spolupodílet z 50 %. Ing. arch. Tunková upozorňuje, že by měla být zachována dostatečná šířka komunikace. Starosta navrhuje zasíťovávat ulice v pořadí odpovídajícím tomu, kolik lidí je tam trvale hlášeno. Pan Kocourek předkládá zastupitelstvu vodoprávní rozhodnutí na stavbu vodovodu v ulici Kosova.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje postupnou realizaci (dokončení) vodovodního a kanalizačního řadu v oblasti v Luhu. Na základě nabídky obyvatel ulice Kosova přispět 50 % příspěvkem na financování a na základě vydaného stavebního povolení schvaluje zastupitelstvo realizovat výstavbu vodovodního řadu v ulici Kosova v roce 2016. Zastupitelstvo dále ukládá radě zpracovat návrh harmonogramu dokončení vodovodního a kanalizačního řadu v celé oblasti Luhu.
Pro je všech 12 přítomných zastupitelů.
9. Náměty na název ulice
V návaznosti na jednání minulého zastupitelstva je třeba nyní schválit název pro vznikající ulici, resp. systém komunikací v areálu bývalého Křížovnického statku. Ing. D. Havlík inicioval článkem v Informačním listu anketu, na jejímž základě vznikla řada návrhů. Autor ankety Ing. Havlík v následném článku v Kukátku uvedl, že několik názvů zaznělo vícekrát, či získalo podporu v debatách občanů, čímž vznikl užší výběr. Ing. Havlík navrhuje zvolit jeden ze dvou námětů předložených zastupiteli:
Na Statku, autorem Ing. Ježek, který navrhl označení původního účelu areálu, tak jak zůstává pro danou lokalitu v mysli mnoha starousedlíků
Anežky České, autorem PhDr. J. Růžek jako připomenutí kořenů české společnosti s vazbou též na Dobřichovice. Po hlasování o jednotlivých názvech se zastupitelé přiklonili k názvu „Anežky České“.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje název pro vznikající komunikaci v bývalém statku Anežky České (zatím pro pozemky č. parc. 155/12, 155/17 a 155/18 dle schváleného geometrického plánu; část jako ulice, část cesta pro pěší a cyklisty
Pro je 8 přítomných zastupitelů.
Do diskuze se přihlásil Ing. Kaplan, který se dotazuje na kontrolu hasičů kontrolním výborem. K tom u starosta uvádí, že ještě není kontrolním výborem zaslána finální verze. MgA. Koutník se dotazuje na klíč k rozdělování grantů, Mgr. Millerová navrhuje uveřejnit seznam přidělených grantů na webové stránky.
Poté starosta zasedání ukončil.
Rekapitulace U S N E S E N Í 5. zasedání zastupitelstva města Dobřichovice,konaného dne 17. června 2015 v sále MUDr. F. Fürsta v Dobřichovicích
- Zastupitelstvo projednalo návrh účetní závěrky města Dobřichovice za rok 2014. Zastupitelstvo města Dobřichovice nezjistilo, že by účetní závěrka neposkytla v rozsahu předložených podkladů v souladu s §4 vyhlášky č. 220/2013 věrný a poctivý obraz předmětu účetnictví a finanční situace účetní jednotky.
- Bere na vědomí informaci místostarosty o výběrovém řízení na stavbu: „Přístavba jedné třídy Mateřské školy, úprava školní jídelny, oprava fasády a okolí" s tím, že souhlasí, že dojde k dostavbě třídy a školní kuchyně tak, aby od září 2015 mohla být nová třída v provozu. Vzhledem k výsledku výběrového řízení (4,9 mil. Kč včetně všech dokončovacích prací – maximalistická varianta) a tím vyšší ceně oproti rozpočtu města zastupitelstvo ukládá radě zvážit možné úspory nerealizováním některých prací a příštímu zastupitelstvu předložit způsob financování, případně návrh změny rozpočtu nebo jeho restrukturalizace (včetně možnosti dodavatelské úvěru splatného v příštím roce).
- Bere na vědomí informaci starosty o jednání se zájemci o odkup pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“. Schvaluje termín 2.9.2015 do 11 h, do kterého mohou zájemci o odkup pozemku předložit městu své nabídky.
- Schvaluje poskytnutí jednorázového finančního příspěvku ve výši 154.800,- Kč středisku volného času Dobřichovický domek.
- Zastupitelstvo po projednání schvaluje uzavření dodatku č. 1 ke smlouvě o úvěru č. 10019/15/LCD z 23.1.2015 s Českou spořitelnou, a.s. – navýšení měsíčních splátek úvěru na krytí zvýšeného výdaje města na spolufinancování rekonstrukce komunikací.
- Zastupitelstvo schvaluje prodej pozemku č. 679/35 o výměře 75 m2 za cenu 501,- Kč za 1 m2 vlastníkům, resp. spoluvlastníkům domů č.p. 616 a 617.
- Zastupitelstvo schvaluje směnu části pozemku č. 1944/2 (vlastník pan Plzák) za pozemek č. 1943/2 (vlastník město) dle GP č. 1743-21/2015 s vyrovnáním rozdílu výměr v ceně 500,- Kč za 1 m2.
- Zastupitelstvo schvaluje postupnou realizaci (dokončení) vodovodního a kanalizačního řadu v oblasti v Luhu. Na základě nabídky obyvatel ulice Kosova přispět 50 % příspěvkem na financování a na základě vydaného stavebního povolení schvaluje zastupitelstvo realizovat výstavbu vodovodního řadu v ulici Kosova v roce 2016. Zastupitelstvo dále ukládá radě zpracovat návrh harmonogramu dokončení vodovodního a kanalizačního řadu v celé oblasti Luhu.
- Zastupitelstvo schvaluje název pro vznikající komunikaci v bývalém statku Anežky České (zatím pro pozemky č. parc. 155/12, 155/17 a 155/18 dle schváleného geometrického plánu; část jako ulice, část cesta pro pěší a cyklisty).
Ing. Petr Hampl ,starosta města
Ověřuji správnost zápisu:
Ing. Petr Kaplan ………………………….
Ing. arch. Filip Kándl ………………………….