(konaného dne 26. ledna 2016 od 19,00 hod. v sále MUDr. F. Fürsta v ul. 5. května č. 3)
Zasedání se zúčastnilo 14 členů městského zastupitelstva dle prezenční listiny (omluven Ing. Abel).
Zapisovatelkou byla určena Denisa Solničková.
Navrhovateli usnesení byli zvoleni Ing. Havlík, PhDr. Růžek
Ověřovateli zápisu byli zvoleni Ing. Pánek, Ing. Ksandr
Dále bylo přítomno cca 30 občanů.
Navržený program:
Prostor pro dotazy a náměty občanů
-
Schválení rozpočtového opatření č. 3 – změna rozpočtu pro období 1-12/2015 dle skutečného stavu hospodaření
-
Schválení závěrečného účtu za rok 2014
-
Schválení rozpočtu města na rok 2016
-
Uzavírání plánovacích smluv na navýšení kapacity infrastruktury čistírny odpadních vod
-
Odměny zastupitelů
-
Principy dostavby vodovodu a kanalizace v dosud nezasíťovaných lokalitách
-
Záměr budoucího využití budov a pozemku hasičské zbrojnice
-
Prodej pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“
Dále starosta navrhuje projednat na žádost Ing. Klimkové bod „Informování veřejnosti o průběhu přípravy návrhu územního plánu a projednání dalšího postupu v otázce přípravy územního plánu“, který bude bodem 1 a dále „Odkoupení id. poloviny pozemku 679/28“, který bude bodem 10.
Zastupitelstvo schvaluje navržený program všemi 13 hlasy přítomných zastupitelů.
Starosta dává na začátku zasedání prostor pro dotazy a náměty občanů v délce 20 minut. Nejprve konstatuje, že se od minulého zastupitelstva sešla dvakrát rada, a to 12. a 19.1. Mimo jiné jednala o splátkovém kalendáři ohledně náhrady škody za poškození sochy "Teploměru", o směrnicích k zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, o hasičském informačním systému a pojištění jednotky SDH, o cenové nabídce na postup kácení topolů podél cyklostezky, o žádosti CKP Dobřichovice o spolupráci při výročí prof. K. Lewita, dále o smlouvě na pronájem plochy pro reklamní mapu, o odpisu nedobytných pohledávek, o odměnách neuvolněným zastupitelům. Na dalším zasedání rady se jednalo o rozpočtových změnách, o opravě mostu, o pojištění soch, o zřízení obytné zóny v centru města. Z řad občanů navrhuje paní Janoušková, aby byl na úřadě k dispozici formulář k dani z nemovitostí. Pan Kácha se dotazuje, proč by Pražská ulice měla být obchodní ulicí, starosta uvádí, že je to z důvodu co nejbližší infrastruktury pro občany.
Během této diskuze přišel MgA. Neubert.
1. Informování veřejnosti o průběhu přípravy návrhu územního plánu a projednání dalšího postupu v otázce přípravy územního plánu
Na základě žádosti Ing. Klimkové o projednávání tohoto bodu jí předává starosta slovo. Ing. Klimková uvádí, že dle zápisu z jednání rady ze dne 21. 10. 2015 rada diskutovala s pozvaným dodavatelem územního plánu Ing. arch. Hniličkou postup zapracovávání připomínek, k návrhu nového územního plánu, aby mohl být předložen k dalšímu projednávání. Jedná se o připomínky, které vzešly ze dvou pracovních schůzek zastupitelů, které se konaly 12. a 19. května 2015. Řada připomínek nebyla zapracována a zastupitelstvo se proto na další pracovní schůzce konané v listopadu 2015 dohodlo, že předloží řadu nezapracovaných či částečně zapracovaných připomínek Ing. arch. Hniličkovi znovu k zapracování. Výsledkem jednání byl dokument s připomínkami, jehož finální verzi zaslal e-mailem ze dne 11. 12. 2015 pověřený zastupitel pro územní plán Ing. arch. Filip Kándl zastupitelům a Ing. arch. Hniličkovi k zapracování. Na pracovním jednání zastupitelů bylo, dle názoru Ing. Klimkové, dohodnuto, že zastupitelstvo bude seznámeno se způsobem zapracování připomínek Ing. arch. Hniličkou s možností se k němu vyjádřit. Poté by měl být pozván Ing. arch. Hnilička za účelem vedení dialogu. Dále uvádí, že někteří zastupitelé v tuto chvíli neznají aktuální stav územního plánu a lhůtu, do kdy má Ing. arch. Hnilička připomínky do návrhu územního plánu zapracovat. Dle vyjádření pověřeného zastupitele pro územní plán v Informačním listu z ledna 2015 se pověřený zastupitel chystá dát pokyn ke společnému jednání a veřejnému projednání územního plánu, aniž poskytne zastupitelům předem informaci o stavu zapracování společných připomínek a o aktuální podobě návrhu územního plánu. Ing. Klimková navrhuje, že pokud většina zastupitelů nebude souhlasit se způsobem zapracování připomínek Ing. arch. Hniličkou, bude pozván k odůvodnění způsobu zapracování připomínek a výsledkem těchto jednání bude rozhodnutí zastupitelstva o dalším postupu, do té doby město návrh územního plánu nepřevezme. Starosta konstatuje, že není jednotný názor k převzetí návrhu územního plánu. Jednání koalice s opozicí o územním plánu byla vždy neformální, neveřejná a výstupy z těchto jednání mohou být pouhými náměty, přičemž zpracovatel není povinen se jimi řídit. Ing. arch. Kándl uvádí, že Ing. arch. Hnilička má všechny náměty k dispozici, kdy některé z nich shledá podnětnými a v termínu cca do měsíce bude toto připraveno ke společnému jednání, co se týká zákonnosti, na jednání pozval Ing. Ušiakovou, vedoucí odboru územního plánování Městského úřadu Černošice, z jejíhož e-mailu cituje: k hlasování zastupitelstva o požadavcích na úpravu návrhu UP před společným jednáním stavební zákon a správní řád stanoví, kdy a jakým způsobem smí zastupitelstvo zasahovat do procesu pořízení územního plánu. Zastupitelstvo podle jednotlivých ustanovení stavebního zákona a správního řádu rozhoduje o pořízení územního plánu, schvaluje zadání, schvaluje pokyny pro pořízení nového návrhu, rozhoduje o námitkách, vrací projednaný návrh s pokyny k úpravě a novému projednání a vydává územní plán. Protože stavební zákon jiné možnosti nepřipouští, bylo by hlasování zastupitelstva o požadavcích na úpravu návrhu před společným jednáním procesním pochybením. Takové usnesení je také diskriminační pro vlastníky pozemků a staveb i ostatní občany, protože oni se připomínkování nemohou zúčastnit, ani se nemohou účinně bránit proti přijatému usnesení o připomínkách. Dále se Ing. arch. Kándl vyjadřuje, že zastupitelé v této fázi projednávání UP nemají jiná práva než občané, nelze, aby si zastupitelé vynucovali zapracování svých připomínek. Takováto neformální pracovní jednání jsou vždy neveřejná, nelze na nich závazně hlasovat a nikdy na nich nebyl plný počet zastupitelů, pouze plný počet opozičních zastupitelů, což nevyjadřuje většinový názor. Ing. arch. Tunková uvádí, že občané jsou ochuzeni o informace, při jednáních se sice nehlasovalo, ale zjišťoval se názor, domnívá se, že zastupitelé mají větší práva než občané, na něčem se shodli a Ing. arch. Hnilička to odmítá zapracovat. Ing. Klimková uvádí, že je uzavřená smlouva o dílo, ale dílo vykazuje vady a nedodělky. Mgr. Millerová se dotazuje, zda bude k dispozici k nahlédnutí návrh Ing. arch. Hniličky před projednáním. Ing. Bezděk konstatuje 3 roviny této věci - a) upozornit na některá opomenutí, jedná se o standardní chyby, přišlo by se na ně později, b) jsou zde koncepční rozdíly pohledu – není možné se nikdy dobrat konsensu, c) organizují se debaty, tím se oddaluje projednávání, vedle toho se vede další typ pseudodebat, což není principielně správně a začíná se toto téma politizovat, navrhuje začít tuto debatu oficiálně, žádný zastupitel však nemá více práv než občan, d) co se týče smlouvy s Ing. arch. Hniličkou, k jednání je pověřený zastupitel a starosta. K tomu uvádí Ing. arch. Tunková, že se nechce pouštět do projednávání, když se nejsou schopni zastupitelé domluvit nyní, pak už se nedomluví, zákon upravuje, kdy se návrh odevzdá, ale to jak se dlouho domlouvá, není dané. Ing. Ušiaková uvádí, že Ing. arch. Hnilička má autorizaci a je na něm, co vše zapracuje. Ing. Pánek konstatuje, že v minulém zastupitelstvu probíhal proces projednávání územního plánu, který na žádost nových zastupitelů, aby se mohli seznámit s územním plánem, byl přerušen. Seznamování probíhá již více než rok, je zde vypracovaná tabulka, kde jsou zapracovány požadavky, které se na jednom zasedání odsouhlasily, že tam budou, příště že zase nebudou, hlasovalo 5 zastupitelů proti 4 z 15 zastupitelů, tabulky se několikrát měnily. Ing. arch. Hnilička musel být již nahněvaný, nyní je však zastupitelstvo zacykleno, není možné dál pokračovat tímto stylem, rok už jsou noví zastupitelé s územním plánem seznámeni, díky diskusím přinesli zajímavé podněty, ty jsou všechny zapracované, proto navrhuje představit územní plán již na veřejném projednávání, kde bude možnost hlasování např. 8 hlasů z 15. Ing. Havlík konstatuje, že je zklamán z debaty, řada výroků koaličních partnerů se mu nelíbí, nelíbí se mu debaty, řadu výroků opozice by podepsal, nemá smysl pokračovat nadále v debatě, řadu připomínek z jednání slíbil Ing. arch. Hnilička zapracovat, ostatní připomínky by již měly proběhnout ve veřejném projednávání, uvádí, že schůzku s Ing. arch. Hniličkou by si dokázal představit, ale doporučuje, aby se postoupilo k oficiálnímu projednávání. MgA. Koutník konstatuje, že byl záměr vyvěsit tabulku s připomínkami, aby občané viděli, intenzivní snahu zastupitelů, aby město bylo co nejlepší. K připomínce Ing. Klimkové Ing. Pánek uvádí, že Ing. arch. Hnilička na zasedání zastupitelstva byl 3 – 4x , takže občané se mohli s ním a jeho návrhem ÚP seznámit. Ing. arch. Tunková se dotazuje, kdo zkontroluje, co se pošle. Ing. Ušiaková uvádí, že oficiální zadání je na stránkách pořizovatele, ten bude kontrolovat připomínky, zda jsou v souladu se stavebním zákonem. Není však závazný pokyn aby to, co dostane, zapracoval.
Usnesení: Zastupitelstvo bere na vědomí informaci pověřeného zastupitele o stavu prací na návrhu územního plánu. Na doporučení vedoucí Odboru územního plánování MěÚ Černošice Ing. Heleny Ušiakové bude ukončeno období neformálních diskusí nad připravovaným územním plánem a zahájeno oficiální projednávání návrhu územního plánu.
Pro je 9 zastupitelů, 1 proti (Ing. arch. Tunková), zdrželi se 4 (Ing. Klimková, Mgr. Millerová, Ing. Ksandr, MgA. Koutník).
2. Schválení rozpočtového opatření č. 3 – změna rozpočtu pro období 1-12/2015 dle skutečného stavu hospodaření
Starosta konstatuje, že rozpočtové opatření č. 2 naposledy zastupitelstvo schvalovalo na minulém zasedání zastupitelstva v prosinci 2015. Rozpočtové opatření je však třeba schválit vždy, když dochází k nějaké změně v příjmech či výdajích města. Na konci roku, resp. na počátku roku následujícího pak dojde k uzavření účetnictví za uplynulý rok a toto musí být schváleno zastupitelstvem jako poslední rozpočtové opatření, resp. změna rozpočtu. V rámci ní dojde k narovnání schváleného rozpočtu se skutečným stavem hospodaření za kalendářní rok. Mgr. Millerová vyjadřuje poděkování Ing. Ježkovi a finančnímu výboru za vytvoření rozpočtu, který má „rozklikávací“ formu a požaduje jej uveřejnit na webové stránky. Dále se dotazuje na položku 1030 – Lesní hospodářství, kde jsou příjmy nižší a naopak výdaje vyšší, starosta uvádí, že je to zřejmě z důvodu ještě nedošlých plateb.
Usnesení: Zastupitelstvo města Dobřichovice schvaluje rozpočtové opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2015 dle skutečného stavu hospodaření za uvedený rok.
Pro je všech 14 přítomných zastupitelů.
3. Schválení závěrečného účtu za rok 2014
Starosta uvádí, že schválení závěrečného účtu je v podstatě formální schválení tabulky hospodaření za rok 2014, které bylo schváleno v lednu 2015 rozpočtovým opatřením č. 4/2014, tedy změnou rozpočtu pro období leden – prosinec 2014 dle skutečného stavu hospodaření. Schválení závěrečného účtu je de facto schválením téhož pouze v trochu jiné formě tabulky a s jinou formulací usnesení.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje rozpočtové opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2015 dle skutečného stavu hospodaření za uvedený rok.
Pro je 10 zastupitelů, 4 se zdrželi hlasování (Ing. Klimková, MgA. Koutník, Ing. arch. Tunková, Mgr. Millerová)
4. Schválení rozpočtu města na rok 2016
Starosta uvádí, že návrh rozpočtu na rok 2016 vychází ze skutečnosti roku 2015, z rozpracovaných akcí, které je nutno v roce 2016 dokončit a z investičních priorit, které schválilo zastupitelstvo. Při stanovování předpokládaných příjmů rozpočtu z hlavních daní vycházel z rozpočtu roku 2015, tedy cca 38,9 mil Kč.
Dále seznamuje zastupitele se dvěma tabulkami, první s přijatými úvěry a jejich splátkami v roce 2016 a druhou se stavy na účtech města. Údaje z obou tabulek se neprojeví přímo v příjmech a výdajích, ale v položce „financování“. Starosta konstatuje, že rozpočet vypadá na první pohled přebytkový, to je však dáno tím, že v příjmech je počítáno s prodejem pozemků u lesáckých bytovek, příjem je navýšený o část sumy odpovídající nárůstu v důsledku plátcovství DPH. Pokud však budou pozemky prodány, výtěžek bude použit na splacení značné části úvěru na ZŠ. Pokud pozemky prodány nebudou, dojde ke snížení na příjmové straně rozpočtu a též na výdajové o částku, odpovídající neodvedené DPH. Dále je třeba počítat s běžnými splátkami úvěrů (jistiny, nikoli úroků) ve výši 7,78 mil. Kč v letošním roce, které nezasahují do výdajů rozpočtu, ale jsou zahrnuty v položce financování. Další položkou, která naopak není rozpočtována na příjmové stránce, ale lze s ní počítat je hotovost na účtech. Nyní má město na běžných účtech téměř 5 mil. Kč. Ve skutečnosti se však může počítat s rezervou cca 6 mil. Kč, kterou by se použila na spolufinancování případných dotací nebo ji lze využít na investiční akce plně hrazené městem. Tabulka rozpočtu je „rozklikávací“, u většiny položek lze proto zjistit, z čeho se daný příjem či výdaj skládá. Mgr. Millerová uvádí, že dluh není nijak dramatický, ale stále se zvyšuje a rezerva 5 mil. Kč je podle ní nízká. Dále uvádí, že u kultury rostou výdaje enormně, navrhuje kontrolu finančního výboru. Ing. Pánek konstatuje, že úvěrové zatížení je dlouhodobě 15-20 mil. Kč, v roce 2013 byl 7-8 mil. Kč, nyní je vyšší kvůli přístavbě Základní školy, výdaje v kultuře zkreslují mzdy dvou zaměstnankyň kultury, kdy paní Cvrčková pracuje především již jako administrativní pracovnice. Ing. Ježek hovoří o výpadku 30 % daně z příjmu fyzických osob od roku 2017, kterou prý vykompenzuje daň z přidané hodnoty, bohužel města s občany s velkými příjmy budou v roce 2017 muset počítat se snížením příjmů, u Dobřichovic cca ve výši 3 mil. Kč.
Usnesení: Zastupitelstvo města Dobřichovice schvaluje rozpočet na rok 2016 ve struktuře navržené starostou. Schválený rozpočet na rok 2016 je přílohou č. 1 zápisu ze zastupitelstva.
Pro je všech 14 přítomných zastupitelů.
5. Uzavírání plánovacích smluv na navýšení kapacity infrastruktury čistírny odpadních vod
Starosta uvádí, že tento bod na program jednání zastupitelstva zařadil proto, že město bylo vyzváno Ministerstvem vnitra k úpravě vzorového textu plánovací smlouvy, kterou využívá při napojování nových nemovitostí na dobřichovickou čistírnu odpadních vod. Na základě této smlouvy pak město vybírá příspěvek na intenzifikaci ČOV. Podnět na Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra zaslal občan Černolic p. Stoklasa, na kterého se, jak se posléze ukázalo, ani plánovací smlouva nevztahovala. Ministerstvo ve svém dopise, požaduje takové úpravy vzorové plánovací smlouvy, které by znamenaly její neúnosné zkomplikování. Některé údaje, jejichž uvedení ve smlouvě požaduje, jsou navíc velmi těžko definovatelné. Ke zmíněnému dopisu z odboru kontroly a dozoru Ministerstva vnitra starosta požádal o právní stanovisko Mgr. Netušila, k možnostem dalšího postupu města při uzavírání plánovacích smluv. Z tohoto stanoviska plyne, že město má dvě možnosti: a) připravit vzor plánovací smlouvy dle vyhlášky č. 500/2006 Sb. s tím, že taková smlouva bude velmi komplikovaná a příprava těchto smluv bude neúměrně zatěžovat městský úřad nebo vybírat příspěvek na intenzifikaci na základě smlouvy, která bude nepojmenovaná a nedopadá na ni vyhláška č. 500/2006 Sb. Starosta se přiklání ke druhé variantě. Starosta pozval na zasedání zastupitelstva Mgr. Netušila, který vysvětluje klady a zápory možných variant řešení. Mgr. Netušil uvádí, že v roce 2012 byl vzor smlouvy jeho kanceláří připraven, poté byl znění smlouvy městem zjednodušeno z důvodu velké obsáhlosti, nyní právní řád nebrání uzavírat tzv. nepojmenovanou smlouvu, nemůže však zaručit právní jistotu pro město. Ing. Ježek uvádí, že každá smlouva je vymahatelná, je to dohoda dvou subjektů, dokud nebude poplatek uvedený ve smlouvě zaplacen, nebude dán souhlas s připojením. Starosta uvádí, že nyní je přechodné období, aby mohlo město shromažďovat prostředky na intenzifikaci. Dále Mgr. Netušil uvádí, že smlouva se posuzuje podle obsahu a ne nadpisu, mohla by zůstat současná jako platná a být smlouvou nepojmenovanou. Lze stanovit poplatek za zhodnocení pozemku a dále postupovat podle zákona o místních poplatcích – dle Obecně závazné vyhlášky. Ing. Pánek uvádí, že podmínkou je podpis smlouvy a dokud nebude uvedený poplatek zaplacen, nedostane souhlas s napojením na ČOV, nic nemusí město vymáhat. Dále se dotazuje přítomného pana Stoklasy, který poslal stížnost na Ministerstvo vnitra, na důvod jeho postupu, když se ho daná plánovací smlouva netýkala, ten uvádí, že mu šlo jen o smlouvu, kterou nemohl podepsat, neboť zde bylo spoustu nedostatků a na zasedání se dostavil, protože se jednalo též o něm. Dále se vyjadřuje Ing. Klimková, že kapacita ČOV nedostatečná není, tudíž stejně dotaci nedostaneme, k tomu starosta uvádí, že město dostalo již od ČIŽP pokutu za nevyhovující složení vypouštěných odpadních vod. Schopnost čistírny pojmout a vyčistit stále se zvyšující množství odpadních vod dosáhne v nejbližší budoucnosti svého limitu.
Usnesení: Zastupitelstvo ruší své usnesení ze dne 20. března 2012, jímž byl schválen vzorový text plánovací smlouvy se zájemci o připojení na ČOV.
Pro je 13 zastupitelů, 1 se zdržel hlasování (Ing. arch. Tunková).
6. Odměny zastupitelů
Tajemník městského úřadu pan Mgr. Petr Prchal konstatuje, že dle metodiky Ministerstva vnitra je třeba usnesením zastupitelstva určit výši odměn zastupitelům.
Protinávrh, že zastupitelstvo schvaluje odměny všem kromě zastupitelů, neprošel, pro je Ing. Havlík, proti 10 zastupitelů a 3 se zdrželi hlasování (Ing. Ksandr, Ing. Hampl, Mgr. Millerová)
Usnesení:Zastupitelstvo určuje na základě Nařízení vlády č. 352/2015 Sb. ze dne 14. prosince 2015, kterým se mění nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve znění pozdějších předpisů, výši odměn neuvolněným zastupitelům od 1. ledna 2016 takto:
a) Místostarostům ve výši 1/3 maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
Členům rady ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
Předsedům výboru zastupitelstva, komise rady a zvláštních orgánů ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
Členům výboru zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů ve výši maximální částky měsíční odměny určené výše uvedeným nařízením vyplácené pouze v měsíci červnu a prosinci běžného roku.
Členům zastupitelstva ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
b) Výše odměn neuvolněným členům zastupitelstva podle bodu 1 tohoto usnesení platí od 1. ledna 2016 do konce volebního období 2014 - 2018 s průběžnou modifikací částky podle aktuálně platného Nařízení vlády o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
c) Zastupitelstvo města Dobřichovice určuje výši odměn předsedům a členům výborů zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů, kteří nejsou členy Zastupitelstva města Dobřichovice, podle bodu 1, písm. c, ev. písm. d tohoto usnesení.
d) Pro úpravy odměn podle bodu 3 tohoto usnesení bude v průběhu volebního období 2014 - 2018 adekvátně využit od 1. ledna 2016 odstavec 2 tohoto usnesení.
e) Souběh odměn nebude prováděn. Vyplacena bude pouze odměna za funkci či členství, která je z uvedených možností nejvyšší.
Pro je 10 přítomných zastupitelů, 3 proti (Ing. Ježek, Ing. Havlík, MgA. Neubert), 1 se zdržel hlasování.
7. Principy dostavby vodovodu a kanalizace v dosud nezasíťovaných lokalitách
Starosta konstatuje, že na 5. zasedání zastupitelstva se projednávala žádost o stavbu vodovodu a kanalizace v ulicích Kosova, Rákosníkova a dalších ulicích, především v Luhu. S podobnou žádostí se na město obrátil majitel pozemku č. parc. 2566 v ulici Pod Lomem, kde též není kanalizační řad. Majitel tohoto pozemku nabízí v případě realizace kanalizačního řadu příspěvek ve výši 50 %. Zastupitelstvo pověřilo radu, zpracovat návrh harmonogramu dokončení vodovodního a kanalizačního řadu v celé oblasti Luhu. Zastupitelstvo zároveň schválilo v letošním roce realizovat výstavbu vodovodního řadu v ulici Kosova s tím, že 50 % nákladů budou hradit majitelé nemovitostí v této ulici. Starosta navrhuje v tomto případě nestanovovat striktní harmonogram výstavby vodovodu a kanalizace v uvedených lokalitách, ale při výběru, kterou ulici opatřit vodovodem, resp. kanalizací, navrhuje vycházet z kritérií: a) prvním kritériem v pořadí je ochota žadatelů o výstavbu uvedených inženýrských sítí přispět na stavbu 50% spolufinancováním, b) druhým kritériem v pořadí je počet nově připojených trvale hlášených obyvatel v daném úseku (čím více, tím větší priorita), c) třetím kritériem v pořadí je celkový počet připojených nemovitostí (včetně chat) v daném úseku. Nutnou podmínkou je to, aby stavba probíhala na pozemcích města. V případě splnění 50% spolufinancování navrhuje zasíťování vždy jedné z dosud nezasíťovaných ulic ročně. Ing. arch. Tunková se dotazuje, zda se to týká lokalit „Na Plzeňce“ a „Dlouhý díl“, starosta uvádí, že se jedná o lokality, kde již je zástavba hotová. Ing. Pánek navrhuje individuální posouzení každého jednotlivého případu, neboť principy se nikdy nenajdou všechny. Ing. Bezděk navrhuje, že s ohledem na specifičnost případů vždy individuálně posoudit danou situaci.
Usnesení: Zastupitelstvo se po diskusi rozhodlo nepřijímat kritéria, podle kterých bude prováděna výstavba vodovodu a kanalizace v dosud nezasíťovaných lokalitách se stávající zástavbou, a bude posuzovat jednotlivé lokality pro zasíťování individuálně.
Pro 10 přítomných zastupitelů, 3 se zdrželi hlasování.
8. Záměr budoucího využití budov a pozemku hasičské zbrojnice
Projednávání tohoto bodu starosta přeložil na příští jednání zastupitelstva. Pro je všech 13 přítomných zastupitelů.
9. Prodej pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5, 2503/24 a 2503/25 u „lesáckých bytovek“
Starosta uvádí, že zastupitelstvo schválilo na svém zasedání dne 8. září 2015 prodej pozemků č. parc. 2503/1 a 2503/2 (zahrada o celkové výměře 3.496 m2) za cenu 3.100,- Kč/m2, celkem za 10.837.600,- Kč panu Tomáši Kyselovi. Bohužel ze strany pana Kysely nedošlo k podpisu kupní smlouvy, byť pan Kysela koupi těchto pozemků stále zvažuje. Důvodem je to, že pozemek 2503/2 nemá územní rozhodnutí na umístění stavby, o čemž však byl pan Kysela od počátku informován. Zároveň ale město obdrželo i nabídku na odkup pozemku č. 2503/24 a 2503/25 za 3000,- Kč za m2, celkově tedy za 4.005.000,- Kč, nabídka byla podána 17.12.2015. Bohužel, město se od 1.1.2016 stalo plátcem DPH a pokud by byly uvedené prodeje realizovány, musí z nich odvést 21% státu. To se týká i posledně zmíněné nabídky, kdy by městu po odečtení DPH městu zůstalo pouhých 3.309.917,- Kč. Starosta navrhuje proto zrušit usnesení zastupitelstva o prodeji pozemků č. parc. 2503/1, 2503/2, 2503/5 a záměr prodeje znovu vyhlásit se zohledněním DPH v minimální ceně. U pozemku sestávajícího z parcel č. 2503/24 a 2503/25 je to na zvážení a diskusi v zastupitelstvu. Ing. Pánek uvádí, že město obyvatelům z lesáckých bytovek prodávalo pozemky za 500,- Kč a nyní se jedná o částku 3000,- Kč. Obává se, že pokud se bude vše prodlužovat, pozbyde platnosti územní rozhodnutí, které je nyní v polovině životnosti.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje prodej pozemků č. parc. 2503/24 a 2503/25 o celkové výměře 1335 m2 za 3000,- Kč za m2, celkově tedy za 4.005.000,- Kč panu Mgr. Jakubu Vaisovi, Žampiónová 173, Praha 22. za podmínky, že k podpisu kupní smlouvy dojde do 31.3.2016.
Pro je 9 přítomných zastupitelů, 3 proti, 1 se zdržel hlasování
Vzhledem k tomu, že dosud nedošlo k uzavření kupní ani rezervační smlouvy panem Tomášem Kyselou, Besední 441/1, 118 00 Praha 1, zastupitelstvo ruší své usnesení ze dne 8.9.2015, kterým schválilo prodej pozemků č. parc. 2503/1 a 2503/2 (zahrada o celkové výměře 3.496 m2) za cenu 3.100,- Kč/1 m2, celkem za 10.837.600,- Kč panu Tomáši Kyselovi.
Pro je 12 přítomných zastupitelů, 1 se zdržel hlasování (Ing. Ježek)
Zastupitelstvo schvaluje nově vyhlásit záměr prodeje pozemků č. parc. 2503/1 a 2503/2 za min. cenu 3.600,- Kč vč. DPH.
Pro je 12 přítomných zastupitelů, 1 proti (Ing. Ksandr)
10. Odkoupení id. poloviny pozemku 679/28
Starosta předává slovo RNDr. Kratochvilovi, který uvádí, že v ul. 5. května za lávkou se nachází malý pozemek č. 679/28 (ostatní plocha – ostatní komunikace) o výměře 41 m2, který tvoří část této ulice. Měl by tedy patřit městu. Podařilo se zjistit obě spolumajitelky, které ale obě zemřely. Zatím proběhlo u soudu Praha-západ dodatečné dědictví a dědičkou a majitelkou jedné poloviny se stala paní Dagmar Vokáčová. Jeden z dědiců druhé poloviny ale také zemřel, takže dědické řízení pokračuje dále. Navrhuje, aby dnes zastupitelstvo schválilo odkoupení jedné id. poloviny pozemku č. 679/28 od paní Vokáčové a až bude dědictví druhé poloviny dokončeno, odkoupí město i tu druhou polovinu.
Usnesení: Zastupitelstvo schvaluje odkoupení id. poloviny pozemku č. 679/28 (ostatní plocha - ostatní komunikace, celková výměra 41 m2) od paní Dagmar Vokáčové za cenu 150 Kč za 1 m2.
Pro je všech 13 přítomných zastupitelů.
Poté starosta zasedání ukončil.
R e k a p i t u l a c e U S N E S E N Í 8. zasedání zastupitelstva města Dobřichovice, konaného dne 26. ledna 2016 v sále MUDr. F. Fürsta v Dobřichovicích
Zastupitelstvo bere na vědomí informaci pověřeného zastupitele o stavu prací na návrhu územního plánu. Na doporučení vedoucí Odboru územního plánování MěÚ Černošice Ing. Heleny Ušiakové bude ukončeno období neformálních diskusí nad připravovaným územním plánem a zahájeno oficiální projednávání návrhu územního plánu.
Zastupitelstvo schvaluje rozpočtové opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2015 dle skutečného stavu hospodaření za uvedený rok.
Zastupitelstvo schvaluje závěrečný účet města za rok 2014.
Zastupitelstvo města Dobřichovice schvaluje rozpočet na rok 2016 ve struktuře navržené starostou. Schválený rozpočet na rok 2016 je přílohou č. 1 zápisu ze zastupitelstva.
Zastupitelstvo ruší své usnesení ze dne 20. března 2012, jímž byl schválen vzorový text plánovací smlouvy se zájemci o připojení na ČOV.
Zastupitelstvo určuje na základě Nařízení vlády č. 352/2015 Sb. ze dne 14. prosince 2015, kterým se mění nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve znění pozdějších předpisů, výši odměn neuvolněným zastupitelům od 1. ledna 2016 takto:
- Místostarostům ve výši 1/3 maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
- Členům rady ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
- Předsedům výboru zastupitelstva, komise rady a zvláštních orgánů ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
- Členům výboru zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů ve výši maximální částky měsíční odměny určené výše uvedeným nařízením vyplácené pouze v měsíci červnu a prosinci běženého roku.
- Členům zastupitelstva ve výši maximální částky odměny určené výše uvedeným nařízením.
- Výše odměn neuvolněným členům zastupitelstva podle bodu 1 tohoto usnesení platí od 1. ledna 2016 do konce volebního období 2014 - 2018 s průběžnou modifikací částky podle aktuálně platného Nařízení vlády o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- Zastupitelstvo města Dobřichovice určuje výši odměn předsedům a členům výborů zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů, kteří nejsou členy Zastupitelstva města Dobřichovice, podle bodu 1, písm. c, ev. písm. d tohoto usnesení.
- Pro úpravy odměn podle bodu 3 tohoto usnesení bude v průběhu volebního období 2014 - 2018 adekvátně využit od 1. ledna 2016 odstavec 2 tohoto usnesení.
- Souběh odměn nebude prováděn. Vyplacena bude pouze odměna za funkci či členství, která je z uvedených možností nejvyšší.
Zastupitelstvo se po diskusi rozhodlo nepřijímat kritéria, podle kterých bude prováděna výstavba vodovodu a kanalizace v dosud nezasíťovaných lokalitách se stávající zástavbou, a bude posuzovat jednotlivé lokality pro zasíťování individuálně.
Zastupitelstvo schvaluje prodej pozemků č. parc. 2503/24 a 2503/25 o celkové výměře 1335 m2 za 3000,- Kč za m2, celkově tedy za 4.005.000,- Kč panu Mgr. Jakubu Vaisovi, Žampiónová 173, Praha 22. za podmínky, že k podpisu kupní smlouvy dojde do 31.3.2016.
Vzhledem k tomu, že dosud nedošlo k uzavření kupní ani rezervační smlouvy panem Tomášem Kyselou, Besední 441/1, 118 00 Praha 1, zastupitelstvo ruší své usnesení ze dne 8.9.2015, kterým schválilo prodej pozemků č. parc. 2503/1 a 2503/2 (zahrada o celkové výměře 3.496 m2) za cenu 3.100,- Kč/1 m2, celkem za 10.837.600,- Kč panu Tomáši Kyselovi.
Zastupitelstvo schvaluje nově vyhlásit záměr prodeje pozemků č. parc. 2503/1 a 2503/2 za min. cenu 3.600,- Kč vč. DPH.
Zastupitelstvo schvaluje odkoupení id. poloviny pozemku č. 679/28 (ostatní plocha - ostatní komunikace, celková výměra 41 m2) od paní Dagmar Vokáčové za cenu 150 Kč za 1 m2.
Ing. Petr Hampl, starosta města
Ověřuji správnost zápisu:
Ing. Michael Pánek ………………………….
Ing. Josef Ksandr …………………………