(konaného dne 12. prosince 2017 od 19.00 hod., v sále MUDr. F. Fürsta v ul. 5. května čp. 3)
Zasedání se zúčastnilo 13 členů městského zastupitelstva dle prezenční listiny (omluven Ing. Bezděk, Ing. Abel).
Zapisovatelkou byla určena Denisa Solničková.
Navrhovateli usnesení byli určeni Ing. Daniel Havlík, CSc., Ing. Ježek.
Ověřovateli zápisu určeni Mgr. Millerová, Ing. Kaplan.
Dále bylo přítomno cca 10 občanů.
V 19.00 zahájil starosta Ing. Petr Hampl 18. zasedání Zastupitelstva města Dobřichovice a upozornil, že průběh zasedání je nahráván.
Starosta navrhl zapisovatele, navrhovatele usnesení a ověřovatele zápisu, jak je uvedeno výše. Jmenovaní souhlasili.
Starosta navrhl zařadit na program zasedání body „Odměny zastupitelů“ na návrh tajemníka Mgr. Prchala a na návrh Ing. Klimkové do bodu „Různé – Průzkum názoru občanů“. Uvedené body by byly zařazeny za bod „Jednání o majetkovém narovnání s Rytířským řádem Křižovníků s červenou hvězdou“.
Hlasování o programu, navrženém starostou - pro 9 hlasů přítomných zastupitelů, 1 se zdržel hlasování (Ing. Kaplan).
Program:
- Zahájení
- Určení zapisovatele, navrhovatelů usnesení a ověřovatelů zápisu
- Schválení programu zasedání
- Prostor pro dotazy a náměty občanů
- Informace o změně regulačního plánu v souvislosti se zrušením jeho části rozsudkem soudu
- Schválení obecně závazné vyhlášky č. 3/2017 o místních poplatcích
- Schválení dodatku č. 1 k veřejnoprávní smlouvě k zajišťování činnosti podle zákona o obecní policii ze dne 2. 4. 2008
- Schválení rozpočtového opatření č. 3/2017
- Schválení rozpočtu města na rok 2018
- Volba do funkce přísedící Okresního soudu Praha – západ
- Studie využití pozemků v centru města
- Jednání o majetkovém narovnání s Rytířským řádem Křižovníků s červenou hvězdou
- Odměny zastupitelů
- Různé – Průzkum názorů občanů
-
Prostor pro dotazy a náměty občanů
Paní Kučerová upozorňuje na zarostlý propustek u pneuservisu, u něhož může dojít k zacpání a dále na chodník v ulici Tyršova, který je nebezpečný, jsou na něm různé prolákliny, k tomu starosta uvádí, že k ničení chodníku dochází v důsledku najíždění nákladních aut na chodník, když se vyhýbají protijedoucím vozidlům. Dle slov starosty byla poškozená místa v minulosti několikrát opravována, další předláždění kritických míst by bylo možné provést na jaře. Dále konstatuje pan Podlipný, že ulice Tyršova do Letů pod lesem je stále ve velmi špatném stavu, není vyřešen odtok vody z lesa, která dále poškozuje cestu, po minulém vyspravení povrchu bylo po velmi krátké době vše v podobném stavu, jako před opravou, upozorňuje na místa, která jsou v majetku města s tím, že zde bydlí několik trvale žijících obyvatel a oblast je díky poškozené ulici velmi špatně přístupná pro záchranku, hasiče. Starosta k této připomínce konstatuje, že v dané oblasti je trvale hlášeno cca 10 občanů, vybudování asfaltového povrchu je velmi nákladné. Město bude vyhledávat vhodnou dotaci.
Ing. arch. Kándl seznamuje zastupitelstvo s tím, že ohledně pořizování územního plánu nemá žádné nové informace.
Starosta konstatuje, že rada se sešla od posledního zastupitelstva třikrát, 31. 10., 14. 11., 28. 11. a mimo jiné projednávala žádosti o napojení na ČOV Dobřichovice, dále smluvní vztahy s nájemcem hotelu Pod Vinicí, navýšení sociálních příspěvků apod.
Během projednávání tohoto bodu přišel Ing. Pánek.
-
Informace o změně regulačního plánu v souvislosti se zrušením jeho části rozsudkem soudu
Starosta uvádí, že na minulém zastupitelstvu slíbil zařazení tohoto bodu na toto zastupitelstvo. Jako podklad pro rozhodnutí zastupitelstva o dalším postupu ve věci Regulačního plánu Dobřichovice - centrum 12. 10. 2017 požádal pořizovatele, jímž je Městský úřad Černošice - odbor územního plánování, o sdělení, jakým způsobem má město postupovat, aby splnilo povinnost, která je mu uložena stavebním zákonem (§ 71 odst. 8). Bohužel k datu jednání zastupitelstva město nedostalo od pořizovatele podklady k disposici. Starosta konstatuje, že vedoucí odboru územního plánování Ing. Ušiaková požádala Ministerstvo pro místní rozvoj o stanovisko, jak má zastupitelstvo dále postupovat. Odpověď bude mít pravděpodobně až po vánočních svátcích. Ing. Ježek upozornil na existenci dvou odlišných možností řešení (na věc existuje několik odborných názorů, tj. např. zastupitelstvo ponechá v platnosti současný RP a v jeho rámci nebudou platit věci zrušené soudem, nebo bude nutné zpracovat nový RP ) a na to, že soud zrušil jen malou část RP, a vzhledem k tomu, že jakékoliv další kroky bude znovu posuzovat pořizovatel, je rozumné, na stanovisko pořizovatele vyčkat. Ing. arch. Tunková podotýká, že v zákoně je stanoveno, že obec musí v dané situaci jednat a že dle zákona existují dvě varianty řešení: varianta 1. v rámci ÚP řešit i RP, RP zrušit a jeho regulativy s korekcemi danými soudním rozhodnutím přenést do ÚP, nebo var., 2 kdy se začne pořizovat změna RP, případně se RP zruší a začne se pořizovat nový. Dle slov starosty byla pořizovatelem zmíněna pouze varianta zapracování změny do RP, ostatní varianty pořizovatelem nezmínil. K tomu Ing. arch. Tunková se dotazuje, jak se bude postupovat, když stavebník, pro jehož parcelu byly soudem zrušeny některé regulativy, podá žádost na SÚ. Zároveň podotýká, že pokud dojde k zapracování rozhodnutí soudu (zrušení některých regulativů) jen pro některé parcely v Tyršově ulici, pak dojde ke ztrátě smyslu RP, což nepovažuje za šťastné, a domnívá se, že je na místě diskuze o tom, jaká by měla být koncepce RP s tím, že cílem by měla být domluva s dotčenými vlastníky. Starosta chce dát regulační plán do souladu s rozsudkem soudu, což by mělo být obsaženo v zadání, pokud by se pořizovala změna, s tím, že dle jeho názoru je idea RP rozhodnutím soudu narušena jen trochu, nebude snad nutné rušit celý RP, tj. celý proces uvedení RP do souladu s rozhodnutím soudu by snad neměl být tak náročný. Ing. arch. Mejsnarová upozorňuje, že soud rozhodl, že vlastníci nemovitostí, kteří se na něj obrátili, byli ve svých právech RP určitým způsobem omezeni a i Ing. arch. Kándl v IL psal, že tato situace je nespravedlivá k ostatním vlastníkům a do budoucna může vést k tomu, že k rozšíření ul. Palackého, tak jak bylo navrženo autorem RP, nedojde a v ulici vzniknou „zuby“. Z tohoto důvodu se Ing. arch. Mejsnarová domnívá, že by autor RP měl znovu řešit celou koncepci. Ing. Tunka čte výňatek ze stavebního zákona par. 71 odst. 8 Stavebního zákona, který říká, že pouze obec může rozhodnout o dalším postupu (zrušit RP, nový RP nebo jen změna RP), nikoliv pořizovatel. Starosta na závěr zopakoval, že obec bude postupovat podle zákona a v souladu s pořizovatelem.
Během projednávání tohoto bodu přišla Ing. arch. Tunková, MgA. Neubert a PhDr. Růžek.
Usnesení 01-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí informaci starosty o krocích, které byly provedeny v souvislosti se zrušením některých regulativů Regulačního plánu Dobřichovice - centrum rozsudkem soudu.
Pro je 10 zastupitelů, proti 2 (Ing. arch. Tunková, Ing. Klimková), 1 se zdržel (MgA. Koutník).
-
Schválení obecně závazné vyhlášky č. 3/2017 o místních poplatcích
Starosta uvádí, že tato vyhláška byla schválena usnesením zastupitelstva na jeho 16. zasedání dne 22. 6. 2017. Schválená vyhláška se musí vyvěsit na úřední desce a zároveň se zasílá ke kontrole na Ministerstvo vnitra. Bohužel ministerstvo vyhlášku vrátilo, protože shledalo u jednoho poplatku (poplatek za umístění dočasných staveb sloužících pro poskytování prodeje 20 Kč), že jeho sazba je vyšší, než umožňuje zákon, což je 10 Kč. Tento rozpor vznikl přímo na zasedání zastupitelstva, kdy byla jedním ze zastupitelů navržena vyšší sazba a zastupitelstvo vyhlášku takto schválilo.
Starosta nyní navrhuje schválit vyhlášku v původním, ministerstvem schváleném znění.
Usnesení 02-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje Obecně závaznou vyhlášku města Dobřichovice č. 3/2017 o místních poplatcích. Vyhláška je přílohou č. 1 zápisu ze zastupitelstva.
Pro je 12 přítomných zastupitelů.
-
Schválení dodatku č. 1 k veřejnoprávní smlouvě k zajišťování činnosti podle zákona o obecní policii ze dne 2. 4. 2008
Starosta konstatuje, že město Dobřichovice má uzavřenu s Černošicemi veřejnoprávní smlouvu, na základě níž provádí pro Dobřichovice službu městská policie Černošice. Za tyto služby v rozsahu 80 pracovních hodin týdně (úvazek dvou strážníků) platí Dobřichovice Černošicím od roku 2008 paušální roční částku ve výši 1 0000 000,- Kč. Starosta Černošic se na město obrátil s tím, že tato částka již delší dobu nepokrývá všechny náklady, které vynakládají Černošice na zajištění služby MP v Dobřichovicích. Dle výpočtu starosty Černošic dotuje město Černošice provoz městské policie v Dobřichovicích částkou převyšující 600 tis. Kč. Navrhl proto, aby platba byla zvýšena na 1,6 mil. Kč ročně s možností další valorizace, vycházející z inflace. Tento návrh rada města neakceptovala, přičemž jako na maximum byla ochotna přistoupit na částku ve výši 1,4 mil. Kč ročně. Starosta Černošic následně navrhl snížení z původně požadovaných 1,6 mil. Kč na 1,5 mil. Kč. Rada na svém zasedání 3. 10. starostu pověřila, aby zároveň jednal o možných alternativách využití jiné městské policie pro službu na území Dobřichovic. Starosta oslovil města Řevnice a Mníšek pod Brdy, které mají vlastní městskou policii, byť menší, než Černošice. Na jeho žádost reagoval kladně starosta Řevnic, který předložil nabídku na výkon služby strážníků MP Řevnice na území města Dobřichovice. Řevnice požadují za službu městské policie 1200 000,- Kč ročně, což je o 300 000,- Kč méně, než požadují Černošice. Řevnice by však mohly zajistit službu pro Dobřichovice až od dubna 2018 (s ohledem na to, že by musely nejprve navýšit stav strážníků). Starosta dává slovo starostovi Černošic panu Kořínkovi, aby zdůvodnil navýšení nákladů. Pan Kořínek uvádí, že vycházeli z rozpočtu roku 2016 a na základě ukončeného roku a skutečných nákladů dospěli k závěru, že nyní již Černošice dotují město Dobřichovice, kde je největší disproporce mezi skutečnými náklady a smluvní platbou, přestože tato služba je sdílená a není komerční aktivitou. Nabídku města Řevnice nepovažuje za reálnou a dlouhodobou, s ohledem na to, že cca 80% nákladů činí mzdy strážníků, které jsou určeny stejným mzdovým předpisem. K tomu uvádí pan Mazoch, že uvedenou nabídku by Řevnice mohly splňovat jen za předpokladu, že by se jednalo o denní služby ve všedních dnech, což není srovnatelné s nabídkou Černošic, která zahrnuje víkendové služby. Ing. arch. Tunková podotýká, že zastupitelé nedostali podrobný rozpis nákladů ze strany Černošic, nicméně z diskuze je zjevné, že ho vedení města k dispozici má, a dotazuje se, zda i ze strany Řevnic byla poskytnuta podobná podrobná kalkulace. Starosta uvádí, že nikoliv, nicméně objem poptávaných služeb byl v obou případech totožný. Ing. Klimková navrhuje vyžádat si podrobný rozpis nákladů i z Řevnic a porovnat konkrétní náklady za účelem zjištění, zda jde skutečně o stejný objem služeb. Ing. Havlík uvádí, že spolupráce s Městskou policií Černošice je funkční a není s čím srovnávat. Městská policie Řevnice nepodala detailní nabídku, má k dispozici pouze 3 strážníky, včetně vedoucího, funguje relativně krátkou dobu a zkušenosti Dobřichovic s provozováním vlastní MP v minulosti ukazují, o jak složitou oblast jde. Ing. Havlík navrhuje zda by nebylo možné dohodnout se s Černošicemi např. na úpravách v navržené smlouvě, konkrétně např. na vynechání inflační doložky. MgA. Koutník podotýká, že samozřejmě by z pohledu města bylo lépe platit méně, nicméně na základě obdržených informací má pocit, že navržené smlouvy a objem služeb v nich nejsou stejné, Řevnice navíc v tuto chvíli nemají potřebný personál a na projednávání zastupitelstva se nedostavil zástupce MP z Řevnic, aby podal podrobnější vysvětlení. Pan Klimsza – vedoucí MP Černošice uvádí, že z Černošic lze vždy účinněji pomoci i dalším složkám jako hasičům apod., neboť mají více techniky a zaměstnanců a mají 24 hodinovou službu. Starosta Černošic Mgr. Kořínek upozorňuje, že MP Černošice nastavuje kapacitu dle uzavřených smluv, tj. v případě vypovězení smlouvy Dobřichovicemi bude nutné snížit počet strážníků o cca 2, 5 osoby. K návrhu na zrušení inflační doložky ve smlouvě říká, že fixně stanovená cena by byla pro Černošice nevýhodná a že navrhovaná cena vychází z reálných nákladů z r. 2016 s tím, že pokud by nabídka Řevnic byla co do objemu služeb stejná, časem by muselo dojít i u ní k vyrovnání cen. Ing. Pánek uvádí, že zkušenosti s Městskou policií Černošice jsou dobré, pouze navrhuje, aby se strážníci více pohybovali pěšky v terénu (nikoliv pouze ve vozidle), a uvádí, že větší města vždy nesou podíl nákladů za okolní menší obce, tak jako Dobřichovice za okolní obce, co se týče školy apod. Navíc náklady na MP jsou již téměř 10 let stejné, tj. 1 mil. Kč, takže chápe nutnost zvýšení, nicméně rada města by považovala za adekvátní 1.4 mil. Kč, protože je jasné, že tento výdaj i nadále poroste. Upozorňuje rovněž na zákon o veřejných zakázkách. Starosta Černošic Mgr. Kořínek uvádí, že se výběr nepohybuje v režimu veřejných zakázek, ale veřejnoprávních smluv a Černošice pouze požadují spravedlivější příspěvek na reálné náklady. PhDr. Růžek zmiňuje začátek spolupráce s Černošicemi, kdy se Dobřichovice po období provozování vlastní MP, která příliš nefungovala, dohodly s Černošicemi na provozování MP za určitou cenu. Po 9ti letech přichází Černošice s tím, že tato služba namísto 1 mil. Kč stojí 1.6 mil. Kč, což je výrazný nárůst. Ptá se, proč by Dobřichovice měly ustupovat od smlouvy, která je pro ně výhodná, s tím, že osobně by za přijatelnou částku považoval 1.4 mil. Kč.
Ing. Kaplan se domnívá, že nabídka Řevnic (1.2 mil. Kč) je srovnatelná, všichni zastupitelé mají nabídku v písemných podkladech a zahrnuje stejný objem služeb jako nabídka Černošic. Starosta by měl nadále s Řevnicemi jednat.
Starosta uvádí, že pokud se město nerozhodne, bude v právním vakuu, a navrhuje schválit smlouvu s Černošicemi a do příště získat upřesněnou nabídku Řevnic. Ing. arch. Tunková znovu upozorňuje na absenci detailního rozkladu porovnávajícího jednotlivé nabídky s tím, že v tuto chvíli nevíme, nakolik jsou nabídky srovnatelné a rozdíl v ceně je 300 tis. Kč. Ing. Havlík zmiňuje, že současná smlouva (na 1 mil. Kč) stále platí a variantou by mohlo být i neschválit žádné změny a vyčkat až Černošice smlouvu vypoví. Ing. Pánek opakuje návrh rady na 1.4 mil. Kč s tím, že nabídky obou obcí porovnávali a není si jistý tím, jak byly Černošicemi přepočítány náklady na ostatní obce. Navrhuje proto v následujících 6ti měsících vypracovat podrobnější analýzu nabídek Řevnic a Černošic a částku vyžadovanou Černošicemi snížit na 1.4 mil. Kč. Ing. Ježek podotýká, že alokace nákladů je nesmírně složitá a zvolení vhodného klíče je k další debatě; Řevnice nemají v danou chvíli potřebný personál, výcvik nových strážníků je drahý a zabezpečení služeb rovněž není úplně jednoduché. Na druhou stranu zvýšení ceny ze strany Černošic o 60% považuje za vysoké, chápe existenci inflační doložky a navrhuje diskutovat o částce 1.4 mil. Kč. Starosta Černošic Mgr. Kořínek vysvětluje, že původní platba Dobřichovic (1 mil. Kč) byla stanovena na základě odhadu, který nebyl příliš přesný, protože v té době neměli reálné zkušenosti s poskytováním této služby (podobně jako nyní Řevnice). Není mu jasné, proč je pro některé zastupitele adekvátní částka 1.4 mil. Kč, když podle něj nevychází z reálných čísel a raději by se bavil o principu rozdělení nákladů. Variantu 1.4 mil. Kč by musel znovu předložit černošickému zastupitelstvu ke schválení, ale považuje ji za neprůchozí, protože i navržených 1.5 mil. Kč neodráží skutečné náklady Černošic. Ing. Pánek upozornil, že inflační doložka bude cenu každoročně zvedat o např.45 tis. Kč, tudíž zaručená fixní sazba by byla pro město výhodnější. Ing. Ježek reaguje s tím, že inflační doložka by měla odrážet vývoj nákladů, tudíž v budoucnosti nebude hrozit další skokový nárůst ceny, nicméně Ing. Pánek se domnívá, že to není pravda a např. při změně starosty Černošic by mohlo opět dojít ke skokové změně ceny.
Zastupitelstvo hlasuje o protinávrhu - přijmout návrh MP Černošice bez inflační doložky, pro jsou 4 (Ing. Havlík, Ing. Pánek, Ing. Kaplan, MgA. Neubert), proti 4 (MgA. Koutník, Ing. arch. Tunková, Ing. Klimková, Ing. arch. Kándl), zdrželo se 5 zastupitelů. Poté hlasuje o návrhu, předloženém starostou.
Usnesení 03-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje Dodatek č. 1 k veřejnoprávní smlouvě s městem Černošice ze dne 2. 4. 2008 k zajišťování činnosti podle zákona o obecní policii (s částkou 1,5 mil. Kč ročně a inflační doložkou) a pověřuje starostu podpisem tohoto dodatku. Dále pověřuje starostu jednáním se starostou města Černošice o lepších podmínkách smlouvy a se starostou Řevnic o případné spolupráci, pokud nedojde k dohodě s Černošicemi. Dodatek č. 1 k uvedené smlouvě je přílohou č. 2 zápisu ze zastupitelstva.
Pro je 8 zastupitelů, 5 zastupitelů se zdrželo (MgA. Koutník, Ing. Havlík, Ing. Pánek, Ing. Kaplan, MgA. Neubert).
-
Schválení rozpočtového opatření č. 3/2017
Starosta konstatuje, že paragrafy rozpočtu, u nichž by mělo dojít ke změně, jsou uvedeny v samostatné příloze „Návrh rozpočtového opatření č. 3“. Jedná se o změny na výdajové straně rozpočtu, kde dochází v paragrafu 3399 „Ostatní záležitosti kultury, církví, sdělovacích prostředků“ k nárůstu výdajů na Královský průvod o 900 000,- Kč, na který město obdrželo dotaci ve stejné výši od Středočeského kraje. U paragrafu 3722 „Sběr a svoz komunálních odpadů“ dochází k navýšení za svoz komunálního odpadu o 100 tis. Kč. Částka se odvíjí od skutečně svezených tun odpadu a v rozpočtu ji tedy nelze zcela přesně odhadnout, letos bylo svezeno o něco více odpadu, než byl tento odhad. Paragraf 3745 „Péče o vzhled obcí a veřejnou zeleň“ je navrženo navýšení o 308 000,- Kč. Důvodem je to, že město si nechalo zpracovat pasportizaci a posouzení veřejné zeleně, na základě něhož došlo v letošním roce k ošetření a zdravotnímu řezu značného množství stromů, např. i kvůli zajištění průjezdních profilů v některých ulicích. Hlavní část tohoto navýšení se však týká stromů v parku, u nichž byl proveden rozsáhlý zdravotní a bezpečnostní řez, některé stromy byly pokáceny a došlo zde následně k nové výsadbě. U paragrafu 2212 a 3111, které nebudou letos vyčerpány, je provedeno formální vyrovnání výdajové strany rozpočtu (snížení těchto paragrafů) z důvodu navýšení výdajových kapitol 3399, 3722 a 3745. U paragrafů 6114, 6115, 6171 a 6320 jde pouze o účetní přesuny, jednotlivé částky mají být, dle sdělení auditorů, vedeny na jiných paragrafech, než byly původně rozpočtovány. Dále starosta konstatuje, že hlavním principem všech akcí je snažit se investiční akce realizovat z dotací, vyšší částka na komunikace byla vyčleněna na investice a spoluúčast případných dotací, které však město v letošním roce neobdrželo. Na dotaz Mgr. Millerové starosta vysvětluje financování Královského průvodu, s tím, že město ve svém rozpočtu počítá na Královský průvod s menší částkou a zároveň žádá o udělení dotace na danou akci a v případě jejího získání pak náklady na průvod zvýší a pokryje je ze získané dotace, nicméně o jejím udělení se tradičně dozví až poměrně těsně před konáním samotného průvodu. Ing. arch. Mejsnarová se dotazuje, zda by nebylo možné v ul. Krajníkova přehodnotit existující výsadbu vyžadující poměrně značnou údržbu za výsadbu méně údržbovou, navrhuje travnaté pásy. Starosta s tímto nesouhlasí, podotýká, že jde o reprezentativní část obce, tudíž jsou zde náklady na údržbu vyšší, nicméně některé rostliny v ulici by si zasloužily výměnu. MgA. Koutník upozornil na stav chodníku a plotu u pozemku města v ul. Na Vyhlídce, starosta odpověděl, že oprava chodníku se chystá, nicméně je komplikována tím, že cca 1/3 chodníku nepatří městu.
Usnesení 04-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2017 v předložené struktuře.
Opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2017 je přílohou č. 3 zápisu ze zastupitelstva.
Pro je 12 přítomných zastupitelů.
-
Schválení rozpočtu města na rok 2018
Starosta uvádí, že návrh rozpočtu na rok 2018 vychází ze skutečnosti roku 2017, z rozpracovaných akcí, které je nutno v roce 2017 dokončit a z investičních priorit, které schválilo zastupitelstvo. Na zvláštním účtu na rozšíření ČOV jsou prostředky účelově vázány pouze na tuto akci, nelze s nimi tedy počítat ne financování jiné akce, než rozšíření ČOV. V tabulce úvěrů, která je podkladem pro zastupitelstvo, jsou uvedeny kromě úvěrů i dosud nezaplacené faktury. Jedná se však o faktury před lhůtou splatnosti. Tato položka je v čase poměrně variabilní a v den konání zastupitelstva bude patrně mírně odlišná. V závislosti na platbách faktur se zároveň změní stavy na účtech. Starosta konstatuje, že u příjmů vycházel ze skutečnosti roků 2016 a 2017 s tím, že zohlednil některé makroekonomické ukazatele, jako je předpokládaný ekonomický růst, nárůst tarifních platů úředníků apod. Rozpočet vypadá přebytkově, ale z příjmů nelze úplně počítat s 12 mil. Kč z v položce územní plánování, jde totiž o peníze z prodeje pozemků u tenisu, které by byly, v případě prodeje, použity na mimořádnou splátku úvěru. Řádné splátky úvěrů v příštím roce čekají město ve výši 5.544.000,- Kč, přičemž celkové úvěrové zatížení je 17.765.745,-Kč. Na konci roku by tedy mělo být úvěrové zatížení sníženo na 12,22 mil. Kč, přičemž pokud město prodám pozemky u tenisů, tak bude úvěrové zatížení nižší o částku z prodeje. Na příjmové stránce tedy lze po odečtení oněch 12 mil. ve skutečnosti počítat s částkou 73,3 mil. Kč. K výdajům je naopak nutno připočíst roční splátky úvěrů a nezaplacené faktury (dohromady 8,37 mil.), které se nerozpočtují. Pak by bylo město naopak s výdajovou stránkou na nějakých 82,1 mil. Kč, tedy celkové saldo rozpočtu by bylo -8,8 mil. Kč. Má však zároveň na běžných účtech cca 17,8 mil. Kč (což se opět v rozpočtu neukáže). Ve výsledku je tedy k dispozici cca 9 mil. na investice a spoluúčasti případných dotací a investice. V návrhu rozpočtu starosta však tyto prostředky zatím na nic nevyčlenil a nechal rozpočet spíše minimalistický. Může se též dát část prostředků stranou a připravovat se tak na větší investice v příštích letech (například rozšíření školní jídelny, či stavba nového úřadu a multifunkčního sálu v centru). Na zvláštním účtu na ČOV je v současnosti téměř 12,3 mil. Kč. Nyní má město před podáním žádost o dotaci na část ulic Jugoslávské a Anglické (mezi Jiráskovou a Polní), kde je propadlá vozovka a vznikají tam po dešti kaluže přes celou šířku ulice. Náklady na tuto stavbu by měly být něco přes 1 mil. Kč. Dále připravuje žádost na úpravu zahrady na pozemku MŠ. Zároveň jsou hotovy projekty na ulici Anglickou a Palackého, pokud bude vypsán vhodný dotační program, bude moci na tyto ulice prakticky ihned požádat o dotaci. Dále starosta doporučuje mírně navýšit oproti předloženému návrhu kapitolu rozpočtu ZUŠ z důvodu odvlhčení budovy, opravy stropu a elektrických rozvodů a opravy zatékající střechy – na částku 550 tis. Kč a upravit paragraf, týkající se městské policie s ohledem na přijaté usnesení o podpisu dodatku k veřejnoprávní smlouvě. Na návrh Mgr. Millerové doporučuje navýšit i prostředky v paragrafu 3421 - údržba dětských hřišť na 100 tis. Kč. Starosta vysvětluje zároveň vyšší částku u výdajů v par.2219 u chodníků, ve které jsou pro r.2018 zahrnuty faktury za ul. Pražskou (akce již proběhla, ale dotace dorazí až v r.2018), úpravy parkoviště u nádraží (asi jaro 2018), oprava lávky a chodníků na mostě. U par.3613 nebytové hospodářství starosta vysvětluje předpokládané nižší příjmy (oproti minulým letům) zejména obtížným pronájmem hotelu Pod Vinicí. V paragrafu 2212, komunikace, je zahrnuta částka na opravu mostu. Ing. Klimková se dotazuje na chystané investice do pěších propojek v oblasti Brunšova. Starosta odpovídá, že město má sice seznam investičních akcí, které by chtělo provést, ale při jejich realizaci vychází hlavně ze získaných dotací a vyhlašovaných dotačních akcí, tudíž se snaží být flexibilní a u dražších akcí (nad. 3 mil. Kč) se snaží o získání dotací, nyní např. u schodů u pěší spojky na Plzeňce do ul. Pod Penzionátem či v případě mostu. Ing. Klimková reaguje s tím, že má pocit, že drobnější opravy se trochu zanedbávají a považovala by za vhodné si říci, které z menších oprav, na které dotace nebudou, se v daném roce provedou. Starosta přislíbil, že na příští zastupitelstvo připraví seznam plánovaných investic pro r.2018 (lávka, most, schody Plzeňka, vyasfaltování některé z menších ulic). Ing. arch. Tunková upozorňuje na velmi špatný stav v ulici Svážná (propojka pro pěší do ul. K tenisu), Ing. Klimková na absenci osvětlení u propojky do ulice Ke Křížku. Na tuto připomínku reaguje tajemník, který situaci s chybějícím osvětlením již řešil a bohužel narazil na problémy technického rázu (šířka komunikace), které instalaci osvětlení brání. Dále se dotazuje Mgr. Millerová na rozšíření stání na kola u nádraží v ulici Všenorská. Ing. arch. Mejsnarová se dotazuje na údržbu lesních cest, zajištění čištění opravených odtokových žlábků, a na odtokový žlab u cesty pod lesem vybudované panem Janečkem – zda již byla zkolaudována, protože rošty se při přívalových deštích zanesly a voda pak tekla jinudy. Starosta konstatuje, že cesta ještě nebyla předána. Ing. arch. Tunková upozorňuje na nezpevněný úsek cesty kolmé na ul. Krajníkovu směrem do lesa (u Procházků) s tím, zda by ho nebylo možné zpevnit. Starosta bere vyslechnuté připomínky na vědomí a žádá zastupitele, pokud budou mít další návrhy, aby mu je zaslali.
Usnesení 05-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje rozpočet na rok 2018 ve struktuře navržené starostou s drobnými úpravami navrženými zastupiteli. Schválený rozpočet na rok 2018 je přílohou č. 4 zápisu ze zastupitelstva.
Pro je všech 13 přítomných zastupitelů.
-
Volba do funkce přísedící Okresního soudu Praha – západ
Starosta uvádí, že na městský úřad přišel 28. 8. 2017 dopis od Okresního soudu Praha-západ se žádostí o volbu přísedících tohoto soudu. O opětovné zvolení do funkce přísedící soudu má zájem paní Mgr. et Mgr. Gabriela Turková, bytem Krátká 659, Dobřichovice, která vykonávala funkci přísedící již v minulém funkčním období (zvolena byla zastupitelstvem dne 20. 5. 2014). Soud její zvolení doporučil z důvodu dosavadní přínosné spolupráce. Novým žadatelem o zvolení do funkce přísedícího je pan Petr Bělský, jehož životopis je přílohou podkladů pro zastupitelstvo. Pan Bělský je soudem ke zvolení též doporučen. Starosta konstatuje, že přísedícím může být zvolen každý občan České republiky, který je způsobilý k právním úkonům, je bezúhonný, jestliže jeho zkušenosti a morální vlastnosti dávají záruku, že bude funkci řádně zastávat po celé volební období, v den zvolení dosáhl věku 30 let a souhlasí se svým zvolením za přísedícího Okresního soudu Praha-západ, a který je v obvodu obecního zastupitelstva, jímž je do funkce volen, přihlášen k trvalému pobytu, nebo v něm pracuje. Pro vykonávání funkce je třeba mít negativní lustrační osvědčení. To bylo Městskému úřadu Dobřichovice panem Bělským doloženo, paní Turková jej dokládala již při svém předchozím zvolení.
Usnesení 06-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje, aby paní Mgr. et Mgr. Gabriela Turková a pan Petr Bělský byli zvoleni do funkce přísedící Okresního soudu Praha – západ na příští volební období.
Pro je 13 přítomných zastupitelů.
-
Studie využití pozemků v centru města
Starosta uvádí, že by rád věnoval prostor na zasedání zastupitelstva debatě o tom, co by měla studie využití pozemků v centru města obsahovat. Z předchozích diskusí i došlých připomínek k dosud předloženým studiím činí zatím následující dílčí závěry a to, že většina předložených studií vyhovuje v té části, která se týká budoucí hasičské zbrojnice na pozemku stávajícího úřadu. Zde navrhuje vybrat z předložených studií jednu, kterou bych město nechalo upravit dle jejích doplňujících požadavků a dopracovat do stupně dokumentace pro stavební povolení. V této části považuje předložené studie za přínosné a použitelné. V části, týkající se nového úřadu, multifunkčního sálu a knihovny však nesplnila ani jedna ze studií očekávání a je třeba se nad zadáním ještě zamyslet a doplnit jej. Ze zadání by tedy s ohledem na výše uvedené vypustil pasáže, týkající se budoucí hasičské zbrojnice na současném pozemku úřadu a naopak precizněji popsal požadavky města na budoucí budovu úřadu, multifunkčního sálu a knihovny. K tomu Ing. arch. Tunková uvádí, že základem je zadání, pro které je třeba znát konkrétní potřeby jednotlivých institucí, je třeba řešit dopravu, zda volit cestu přístavby ZUŠ či novou budovu a zmiňuje možnost vyhlášení veřejné architektonické soutěže. Na to starosta reaguje s tím, že veškeré potřeby jednotlivých institucí samozřejmě známy jsou. Ing. Pánek upozorňuje, že zájem architektů v předchozím kole nebyl nijak velký a nepovažuje veřejnou soutěž za vhodnou. Ing. Klimková zmiňuje důležitost populačních výhledů do budoucna pro zvolení správné kapacity ZUŠ a dále pak požadavky na energetickou náročnost nových budov a parkování. Ing. Havlík považuje za vhodné dopsat do zadání důvody, proč došlo k přepracování zadání, vysvětlit závěry prvního kola. Ing. arch. Mejsnarová podotýká, že architekti by měli vědět, že ve svých návrzích nemohou počítat se stávajícími parkovacími plochami, které jsou již kapacitně plně využívány a musí navrhnout parkovací plochy nové. Mgr. Millerová se ptá na změnu v zadání, která se týká umístění knihovny, kdy oproti původnímu zadání je v nově navrženém zadání uvedeno, že knihovna může zůstat na stávajícím místě, přičemž je známo, že prostorově současná budova nedostačuje a zároveň Regulační plán vyžaduje posunutí stávající budovy v Palackého ulici v případě zásadních stavebních úprav. Starosta odpovídá, že k této změně v zadání došlo pro případ, že by architekti vyhodnotili, že se knihovna na určené pozemky kapacitně nevejde.
Usnesení 07-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí názor rady na další postup pro využití pozemků v centru města. Zastupitelstvo pověřuje Ing. arch. Tunkovou a další zastupitele, kteří budou mít zájem participovat, navrhnout do 15. 3. 2018 zadání pro přepracování architektonických studií.
Pro je všech 13 přítomných zastupitelů.
-
Jednání o majetkovém narovnání s Rytířským řádem Křižovníků s červenou hvězdou
Starosta uvádí, že podklady k tomuto bodu mají být zaslány městu právníkem Křížovníků, bohužel k termínu konání zastupitelstva nejsou zatím k dispozici. Město má zatím pouze návrh dohody o majetkovém narovnání, týkající se pozemků, které jsou nyní ve vlastnictví města a jsou předmětem žaloby, podané Křižovníky. Nemá však dosud návrh dohody, která by řešila majetkoprávní vztahy k pozemkům, na nichž je umístěn vodojem a zrychlovací čerpací stanice, které jsou ve vlastnictví řádu, ale je na nich infrastruktura spravovaná městem. Až bude návrh této dohody k dispozici, bude možno obě dohody předložit zastupitelstvu k projednání spolu s vyjádřením právního zástupce města k vedenému soudnímu sporu.
Návrh usnesení 08-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí informaci starosty o jednání o majetkovém narovnání s Rytířským řádem Křižovníků s červenou hvězdou.
Pro je všech 13 přítomných zastupitelů.
-
Odměny zastupitelů
Starosta dává slovo panu tajemníkovi, který uvádí, že na základě změny zákona o obcích a novém navržení odměn zastupitelů a předsedům a členům výborů a komisí je nutné schválit usnesení, přičemž jeho návrh již byl zastupitelům rozeslán. Ing. Klimková navrhuje přečíst konkrétní výše odměn. V diskuzi někteří zastupitelé vysvětlují, proč budou hlasovat proti tomuto usnesení (Ing. Ježek, Ing. Havlík, MgA. Neubert), na což tajemník reaguje tím, že v případě neschválení nebude možné vyplácet odměny nikomu, přičemž tato povinnost je ale stanovena zákonem. Ing. Pánek upozorňuje, že jde o povinnost danou zákonem a je na uvážení každého, zda obdrženou odměnu daruje např. na dobročinné účely nebo s ní naloží nějak jinak.
Usnesení 09-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje usnesení související se změnou legislativy
- Zastupitelstvo určuje podle Zákona č. 99/2017 Sb. ze dne 8. března 2017, kterým se mění zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony a na základě Nařízení vlády č. 318/2017 Sb. ze dne 11. září 2017 o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků výši odměn neuvolněným zastupitelům a členům výborů a komisí od 1. ledna 2018 takto:
- Místostarostům ve výši 10 138,- Kč/měsíčně.
- Členům rady ve výši 6 758,- Kč/měsíčně.
- Předsedům výboru zastupitelstva, komise rady a zvláštních orgánů ve výši 1 902,- Kč/měsíčně.
- Členům výboru zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů ve výši 470,- Kč/měsíčně.
- Členům zastupitelstva ve výši 1 690,- Kč/měsíčně.
- Zastupitelstvo města Dobřichovice určuje výši odměn předsedům a členům výborů zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů, kteří nejsou členy Zastupitelstva města Dobřichovice, podle bodu 1.3, resp. 1.4 tohoto usnesení.
- Souběh odměn nebude prováděn. Vyplacena bude pouze odměna za funkci či členství, která je z uvedených možností nejvyšší.
Pro je 10 přítomných zastupitelů, 3 se zdrželi hlasování (Ing. Havlík, Ing. Ježek, MgA. Neubert).
-
Různé – Průzkum názorů občanů
Starosta dává slovo Ing. Klimkové a Mgr. Millerové, které navrhují provést průzkum názorů občanů, přičemž se chtějí zaměřit na stěžejní body správy obce, např. možnosti využití Hotelu pod Vinicí, dále zjištění názorů na navrhované zrušení územní rezervy pro silniční obchvat Dobřichovic, názorů ohledně nové radnice a multifunkčního sálu. Průzkum navrhují uskutečnit v termínu presidentských voleb,. Nnávrh tohoto dotazníku vypracuje Mgr. Millerová, zastupitelé byli požádani o zaslání podnětů do 14ti dnů, návrh bude následně zaslán radě k posouzení a schválení do 12. ledna 2018. V této souvislosti byl navržený termín dotazníkového šetření v rámci prezidentských voleb velkou částí zastupitelů rázně odmítnut jako příliš blízký na to, aby bylo možno průzkum včas připravit, navíc pro takovýto průzkum by bylo třeba občany jasně a srozumitelně seznámit s problematikou témat, např. články v Informačních listech.
Poté starosta jednání ve 23:00 hod. ukončil.
Rekapitulace
U S N E S E N Í 18. zasedání zastupitelstva města Dobřichovice,
konaného dne 12. prosince 2017 v sále MUDr. F. Fürsta v Dobřichovicích
Usnesení 01-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí informaci starosty o krocích, které byly provedeny v souvislosti se zrušením některých regulativů Regulačního plánu Dobřichovice - centrum rozsudkem soudu.
Usnesení 02-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje Obecně závaznou vyhlášku města Dobřichovice č. 3/2017 o místních poplatcích. Vyhláška je přílohou č. 1 zápisu ze zastupitelstva.
Usnesení 03-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje Dodatek č. 1 k veřejnoprávní smlouvě s městem Černošice ze dne 2. 4. 2008 k zajišťování činnosti podle zákona o obecní policii (s částkou 1,5 mil. Kč ročně a inflační doložkou) a pověřuje starostu podpisem tohoto dodatku. Dále pověřuje starostu jednáním se starostou města Černošice o lepších podmínkách smlouvy a se starostou Řevnic o případné spolupráci, pokud nedojde k dohodě s Černošicemi. Dodatek č. 1 k uvedené smlouvě je přílohou č. 2 zápisu ze zastupitelstva.
Usnesení 04-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje opatření č. 3 – změnu rozpočtu pro rok 2017 v předložené struktuře. Opatření č. 3 – změna rozpočtu pro rok 2017 je přílohou č. 3 zápisu ze zastupitelstva.
Usnesení 05-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje rozpočet na rok 2018 ve struktuře navržené starostou s drobnými úpravami navrženými zastupiteli. Schválený rozpočet na rok 2018 je přílohou č. 4 zápisu ze zastupitelstva.
Usnesení 06-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje, aby paní Mgr. et Mgr. Gabriela Turková a pan Petr Bělský byli zvoleni do funkce přísedících Okresního soudu Praha – západ na příští volební období.
Usnesení 07-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí názor rady na další postup pro využití pozemků v centru města. Zastupitelstvo pověřuje Ing. arch. Tunkovou a další zastupitele, kteří budou mít zájem participovat, navrhnout do 15. 3. 2018 zadání pro přepracování architektonických studií.
Usnesení 08-18-17:
Zastupitelstvo bere na vědomí informaci starosty o jednání o majetkovém narovnání s Rytířským řádem Křižovníků s červenou hvězdou.
Usnesení 09-18-17:
Zastupitelstvo schvaluje usnesení související se změnou legislativy
- Zastupitelstvo určuje podle Zákona č. 99/2017 Sb. ze dne 8. března 2017, kterým se mění zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony a na základě Nařízení vlády č. 318/2017 Sb. ze dne 11. září 2017 o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků výši odměn neuvolněným zastupitelům a členům výborů a komisí od 1. ledna 2018 takto:
takto:
- Místostarostům ve výši 10 138,- Kč/měsíčně.
- Členům rady ve výši 6 758,- Kč/měsíčně.
- Předsedům výboru zastupitelstva, komise rady a zvláštních orgánů ve výši 1 902,- Kč/měsíčně.
- Členům výboru zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů ve výši 470,- Kč/měsíčně.
- Členům zastupitelstva ve výši 1 690,- Kč/měsíčně.
- Zastupitelstvo města Dobřichovice určuje výši odměn předsedům a členům výborů zastupitelstva, komisí rady a zvláštních orgánů, kteří nejsou členy Zastupitelstva města Dobřichovice, podle bodu 1.3, resp. 1.4 tohoto usnesení.
- Souběh odměn nebude prováděn. Vyplacena bude pouze odměna za funkci či členství, která je z uvedených možností nejvyšší.
Ověřil:
dne: dne:
Mgr. Kristina Millerová Ing. Petr Kaplan
Ing. Petr Hampl
starosta města Dobřichovice